Antena 3 CNN Actualitate Cartea de telefon pentru mobil va conţine şi utilizatorii de cartele preplătite

Cartea de telefon pentru mobil va conţine şi utilizatorii de cartele preplătite

Cartea de telefon pentru mobil va conţine şi utilizatorii de cartele preplătite
Sursa foto: Registrul on-line si cel telefonic, pregatite pentru noiembrie anul acesta
04 Mai 2009   •   13:16

Conform unei decizii de la începutul anului, a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), toate persoanele care deţin telefon mobil vor putea face parte, cu acordul lor scris, dintr-o bază de date online, care va putea fi accesată de toată lumea şi dintr-una de tipul serviciului 931 al Romtelecom, unde numerele de mobil vor fi putea fi aflate pe telefon. Proiectul seamnănă cu un fel de carte de telefoane, dar în care vor apărea numerele de telefon mobil ale abonaţilor diverselor reţele de telefonie mobilă şi care vor fi însoţite de datele de identificare ale acestora. ANCOM a primit cinci oferte în cadrul celor două proceduri de licitaţie, lansate în luna martie şi va desemna câştigătorii până la 30 mai, pentru ca serviciile să poată fi disponibile de la 31 octombrie 2009, conform unui comunicat al ANCOM remis către Antena3.ro.

Directivele europene şi Legea nr.304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, prevăd obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor cel puţin un registru al abonaţilor, în formă tipărită, electronică sau în ambele forme.

Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obţine acordul abonaţilor proprii de a figura în cartea universală de telefon. Toţi abonaţii vor avea însă posibilitatea de a decide dacă doresc sau nu ca datele lor de contact să fie publice.

Comunicatul arată că Autoritatea pentru Comunicaţii a primit până acum două oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispoziţia utilizatorilor un serviciu de informaţii privind abonaţii, din partea companiilor Infoclick şi Mediasat. Acesta este de tipul serviciului 931 al Romtelecom, dar unde vor putea fi aflate toate numele de telefon ale unui abonat, atât cele de mobil, cât şi cele de fix.

ANCOM a primit şi trei oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispoziţia utilizatorilor un registru on-line al abonaţilor, din partea companiilor Infoclick, Mediasat şi Borg Design.
Serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor sunt servicii incluse în sfera serviciului universal, iar furnizarea acestor servicii are ca scop să asigure fiecărui utilizator informaţii privind abonaţii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului.

Registrul va conţine şi utilizatorii de cartele preplătite

În perioada următoare, o comisie a ANCOM va analiza ofertele depuse şi va desemna câştigătorii până la data de 30 mai 2009, astfel încât serviciile să poată fi disponibile de la 31 octombrie 2009.

Companiile care vor fi desemnate furnizori de serviciu universal vor avea obligaţia de a realiza şi administra baze de date complete, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ale tuturor abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului din România, inclusiv utilizatorii de cartele preplătite.

Pentru desemnarea furnizorului care va oferi un registru al abonaţilor, ANCOM va analiza criterii precum suma care va fi suportată de către solicitant din totalul costurilor determinate de obţinerea de la operatori a tuturor informaţiilor necesare realizării şi actualizării bazei de date sau experienţa anterioară în punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a registrelor abonaţilor. De asemenea, printre criterii se numără şi furnizarea unui registru al abonaţilor în formă tipărită, numărul de accesări simultane posibile pentru registrul abonaţilor disponibil on line, furnizarea unui registru al abonaţilor privind abonaţii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state, furnizarea unui registru al abonaţilor în altă limbă decât limba română, dar şi furnizarea unui serviciu de informaţii privind abonaţii prin SMS şi abonaţii vocal.

Evaluarea ofertelor pentru serviciul de informaţii privind abonaţii se va efectua, de asemenea, pe baza unor criterii, precum suma care va fi suportată de către solicitant din costurile determinate de obţinerea de la operatori a informaţiilor necesare în vederea realizării şi actualizării bazei de date complete, tariful pentru serviciul de interconectare în vederea terminării apelurilor pentru accesul la serviciul de informaţii privind abonaţii sau experienţa anterioară în punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a serviciilor de informaţii privind abonaţii. Autoritatea va evalua şi conectarea directă la un număr comunicat, furnizarea de informaţii în altă limbă decât limba română, comunicarea a trei sau mai multe numere pe apel şi furnizarea serviciului de informaţii prin SMS, dar şi furnizarea unui registru al abonaţilor în formă electronică.

Paula Safta, Antena3.ro


×
Subiecte în articol: paula safta
Parteneri
Primul sondaj după ce Firea a intrat în cursa pentru Primăria Capitalei
x close