Din dorinţa de a revigora turismul autohton, statul român a aruncat 20.000 de dolari pe fereastră, apelând la serviciile celebrului Anthony Bourdain, realizator al emisiunii "No Reservation", de pe postul de televiziune Travel&Living. Autorităţile române s-au gândit că o odă închinată României turistice, difuzată pe canalul Travel and Living, ar aduce străinii valuri-valuri pe plaiurile mioritice. Raţionamentul s-a dovedit a fi greşit, iar documentarul nu a făcut altceva decât să prezinte o ţară gri şi neprietenoasă, distrugând şi mitul Castelului Bran.
O ROMÂNIE DE 20.000 DE DOLARI: -
Aventura
începe când Bourdain şi partenerul său, rusul Zamir,
vor să filmeze, în Bucureşti, la Curtea Veche, statuia lui
Vlad Ţepeş. După ce sunt întrebaţi ce audienţă are
televiziunea pentru care se realizează documentarul, străinilor li
se cer şi bani: 10 euro pe metru pătrat.
?Se
pare că, la Curtea Veche, filmarea nu era în program.
Administratorul nu a dat acces să filmeze. Nemulţumirile s-au
arătat apoi?, a declarat Lucia Morariu, secretar de stat
responsabil pe turism. Echipa lui Bourdain s-a dus să filmeze şi la
castelul Bran. În tren, ei au aflat însă că Branul este de vânzare şi
că îi aşteaptă şi o petrecere tradiţională românească
de Halloween.
La finalul vizitei la Bran, Bourdain
s-a declarat dezamăgit. ?Acest
tur al castelului este la fel de interesant pentru mine ca înţeparea
unei veveriţe moarte cu un băţ?, a comentat el mai apoi.
Cimitirul
de la Săpânţa şi, în general, Maramureşul au fost
singurele locuri de care Anthony Bourdain a părut impresionat.
Documentarul
despre România a făcut ca blogul lui Bourdain să se umple de
aproape 1.000 de comentarii pro si contra.
Autorităţile
române au văzut documentarul abia luni şi au decis să facă
o anchetă, însă realizatorul şi-a făcut deja o părere
despre România.
Pe
o scară a ospitalităţii, ţara noastră nu intră în primele
40 de locuri.
Antena3.ro