Scările rulante nu functionează, tablourile electrice au fost lasate la îndemâna oricui, panourile din plastic s-au spart, iar elemente de design s-au desprins de pe pereti. O echipă Antena 3 a făcut un tur al lucrării de trei miliarde de euro, asteptată de peste un deceniu şi iată ce a descoperit.
Călătoria pe Magistrala “Drumul Taberei” începe de la stația Eroilor 2, cu stângul. Aici un tablou electric are ușa deschisă încă din ziua inaugurării și oricine poate lăsa în orice moment stația în beznă. Pe peron, altă surpriză.
“La trei zile de la inaugurare, M5 arată așa. Un panou de plastic, care ar trebui să protejeze scara rulantă s-a spart. O lucrare care a costat peste 3 miliarde de euro”.
În aceeași stație, turnichetele s-au defectat, iar muncitorii lucrează de zor la reparaţii. Pe holurile de la Academia Militară, elemente de design au început să se desprindă de pe pereți.
Defecțiuni și probleme pentru metroul Drumul Taberei, la trei zile de la deschidere
Continuăm călătoria și ajungem la stația Parc Drumul Taberei. La unul din accese, scara rulantă s-a stricat.
Altă stație de metrou, altă problemă.
“Suntem la statia de metrou Valea Ialomitei. Alaturi de mine este Mihaita Decu, colegul meu operator. Mihai, ce inaltime ai? 1,95. Hai sa vedem daca ai loc in această stație! Am am ametit un pic! Loc ai, dar care e problema? Daca as fi avut 2 metri, nu mai aveam loc!”
Asta pentru că Plafonul este prea apropiat de podea! Timpii de așteptare sunt mari și ei: 12 minute de succedare între trenuri, în afara orelor de vârf.
Fostul director al Metrorex, Gheorghe Udriște, artizanul acestei magistrale, critică lipsurile liniei, mai ales că bucureștenii au aștepat prea mult pentru doar șapte kilometri în plus de metrou.
Una peste alta, M5 rămâne, probabil, și singura magistrală inaugurată pentru următorii 10 ani. Cât despre probleme. toate au fost sesizate și Metrorex care n-a venit cu un răspuns până acum.