Lucruri pe care le poți face pentru a avea o bătrânețe sănătoasă și fără griji

de Georgiana Adam    |    11 Dec 2020   •   21:05
Lucruri pe care le poți face pentru a avea o bătrânețe sănătoasă și fără griji Shutterstock

A doua parte din viața ta poate să îți aducă cele mai satisfăcătoare momente. Pe măsură ce îmbătrânești, nu doar că începi să ai mai multă încredere în tine, ci capeți răbdarea și înțelepciunea necesare.

În ciuda firelor de păr albe și a ridurilor care apar pe față, poți îmbătrâni frumos, cu mintea și organismul la fel de sănătoase ca în tinerețe.

De altfel, ideea de a îmbătrâni frumos nu înseamnă să arăți ca la 20 de ani. În schimb, poți face o serie de lucruri care te pot ajuta să te simți ca în tinerețe, atât din punct de vedere mintal, cât și fizic. Iată câteva sfaturi care îți vor fi de folos:

Ieși la plimbare

Încearcă să ieși în fiecare zi la o plimbare în aer liber, pentru cel puțin 30 de minute. În cazul în care ți se pare prea mult, poți opta pentru mai multe plimbări scurte, de câte zece minute, de trei ori pe zi. Acest tip de mișcare te ajută să ai grijă de sănătatea sistemului nervos. Așa cum au evidențiat studiile, mișcarea și exercițiile de tip aerobic pot contribui la scăderea riscului de apariție a bolii Alzheimer.

În același timp, mișcarea te ajută să controlezi greutatea corporală, să îți îmbunătățești starea de bine, să ai un somn de calitate, să ai grijă de sănătatea inimii, să ai oase și mușchi puternici, dar și să controlezi nivelul de colesterol din sânge.

Ai grijă de sănătatea inimii

Pe măsură ce înaintezi în vârstă, cresc șansele de a dezvolta diferite probleme de sănătate, cele mai frecvente fiind bolile cardiovasculare. Acestea pot să apară din diverse cauze, iar factorii de risc cresc la persoanele care au leziuni valvulare sau valve artificiale. În aceste situații, pe fondul unui sistem imunitar slăbit și a prezenței unei infecții poate să apară endocardita infectioasa, o boală cu progresie lentă.

Pentru a putea preveni această boală, este extrem de important să mergi la medic în mod regulat, să cunoști simptomele, să practici o igienă orală corectă și să eviți procedurile care pot duce la o infecție a pielii.

Mănâncă echilibrat

Alimentele sănătoase sunt soluția ideală pentru a îmbătrâni frumos. Din alimentația ta zilnică nu ar trebui să lipsească fructele și legumele, mai ales cele care sunt proaspete, dar și cele congelate sau la conservă, proteinele, precum carnea de pește, de pui sau fasolea, dar și cerealele integrale și produse din cereale integrale, precum pâinea, pastele sau orezul brun.

Extrem de necesară este și vitamina D, care începe să scadă pe măsură ce înaintezi în vârstă. De aceea, este indicat să consumi produse lactate fără multe grăsimi, ficat de vită, ciuperci, portocale, gălbenuș, cod și ulei de ficat de cod, dar și pește gras, precum somon, ton sau sardine. O alimentație sănătoasă poate contribui și la prevenirea bolilor cardiovasculare, a bolii Parkinson sau Alzheimer.

Socializează

Singurătatea este dăunătoare pentru sănătate. De aceea, în cazul în care te simți singur, mai ales dacă locuiești pe cont propriu, cresc șansele de a dezvolta demență sau depresie. În plus, persoanele în vârstă care se simt singure și izolate au o mai mare dificultate în a-și desfășura activitățile zilnice uzuale.

Studiile au evidențiat faptul că persoanele singure au un nivel mai crescut de cortizol, hormonul stresului, care poate crește riscul de apariție a problemelor de sănătate, precum artrită sau diabet. Așadar, este important să rămâi conectat în permanență cu prietenii și familia sau chiar să faci muncă voluntară pentru a socializa cu persoane noi. Important este să continui să socializezi.

Bătrânețea poate fi o perioadă plină de oportunități atât timp cât ai grijă de sănătatea și de starea ta de bine. Important este să rămâi activ, să mănânci ceea ce trebuie și să mergi la doctor în mod regulat pentru a preveni posibile probleme de sănătate.

Parteneri
x close