Antena 3 CNN Actualitate Media Conţinutul realizat de nouă companii media importante, găzduit pe Facebook. Articolele vor putea fi citite direct pe reţeaua de socializare

Conţinutul realizat de nouă companii media importante, găzduit pe Facebook. Articolele vor putea fi citite direct pe reţeaua de socializare

Conţinutul realizat de nouă companii media importante, găzduit pe Facebook. Articolele vor putea fi citite direct pe reţeaua de socializare
Sursa foto: Foto: Captură Facebook
13 Mai 2015   •   13:56

Conţinutul realizat de nouă companii media, printre care The New York Times, The Guardian, BBC News şi National Geographic, va fi găzduit direct pe site-ul de socializare Facebook.

Cele nouă companii (The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC News şi The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel şi Bild) au fost de acord să colaboreze cu Facebook, în ciuda îngrijorărilor pe care le au privind faptul că acest proiect le-ar putea afecta propriul lor business, relatează New York Times.

Începerea efectivă a testelor pentru acest proiect vine după luni de negocieri purtate între acest gigant de internet şi companii importante de media, care îşi doresc să beneficieze de pe urma audienţei foarte mari a Facebook.

Programul numit "Instant Articles" va începe cu câteva articole, dar este de aşteptat să se extindă rapid. Utilizatorii de iPhone vor putea să vadă prin acest program un set special de materiale, între care înregistrări video şi fotografii realizate de companiile media care s-au alăturat proiectului. Cel mai important lucru pentru utilizatorii de telefoane inteligente este acela că aceste aşa-numite materiale instant se vor încărca mult mai rapid, de până la 10 ori mai rapid decât atunci când utilizatorii de Facebook sunt obligaţi să dea click pe un link pentru accesarea articolelor într-un alt site.

Cele nouă companii de media pot să vândă sau să plaseze reclame direct în aceste articole şi să păstreze toate veniturile obţinute în acest fel. De asemenea, aceste companii pot să permită Facebook să vândă publicitatea pentru aceste materiale, iar reţeaua de socializare va primi 30% din încasări.

În plus, Facebook permite acestor companii de ştiri să colecteze informaţii despre persoanele care citesc articolele şi materialele instant publicate de acestea. Datele vor ajunge însă şi la Facebook, care, precum multe alte companii, le foloseşte pentru a ţinti şi urmări utilizatorii mai eficient pentru vânzătorii de publicitate. Deocamdată nu există informaţii referitor la cât de multe astfel de date este dispusă platforma Facebook să împartă cu colaboratorii.

În cazul în care proiectul Facebook trece de faza experimentală, cei care nu vor participa la acest program ar putea pierde o parte semnificativă din traficul web generat. Articolele lor s-ar putea încărca mai greu în browsere, iar în timp cititorii ar putea ajunge să evite acele site-uri.

Potrivit consultantului media Alan D. Mutter, pe termen lung, toţi editorii vor fi probabil obligaţi să permită publicarea mai uşoară a conţinutului lor în afara propriilor site-uri.


 



×
Subiecte în articol: Facebook
Parteneri
Cardurile de energie expiră! Cum pot scoate românii banii cash rămași
x close