Antena 3 Actualitate Media fuRTV - Cum dezinformează, manipulează și încalcă Legea privind proprietatea intelectuală România TV

fuRTV - Cum dezinformează, manipulează și încalcă Legea privind proprietatea intelectuală România TV

de Cornel Preda    |    08 Feb 2013   •   21:39
fuRTV - Cum dezinformează, manipulează și încalcă Legea privind proprietatea intelectuală România TV
Dezinformarea și manipularea cu orice preț a telespectatorilor continuă la postul de televiziune România TV (cunoscut și drept RTV, rOTV sau RoTV), care a lansat atacuri gratuite și nefondate la adresa lui Crin Antonescu. 

După ce au răstălmăcit vorbele realizatorului Mircea Badea de la Antena 3, pentru a-și victimiza unul din jurnaliștii proprii, angajații de la România TV au încălcat în mai puțin de 24 de ore, în două rânduri!, una dintre cele mai de bun simț reguli ale jurnalismului: verificarea informației.

Invocând ”surse din anchetă”, care nici măcar ale lor nu erau, cei de la România TV au prezentat joi, 7 februarie 2013, o informație de ultimă oră conform căreia ”Elan Schwartzenberg este implicat în răpirea lui Codruț Marta (n.r. fostul șef de cabinet al lui Sorin Blejnar)”, informație care încă se mai regăsește și pe site-ul televiziunii respective.






Lumină în acest caz au făcut jurnaliștii de la SursaZilei.ro , cei care de altfel au fost și primii care au lansat această informație. Cei de la SursaZilei.ro au dezmințit a doua zi (vineri, 8 februarie) informația și au explicat că a fost vorba despre un demers prin care să demonstreze ”modul în care presa înțelege să încalce Legea privind proprietatea intelectuală și să preia, fără a cita sursa, parțial sau complet, articole și informații publicate de alți jurnaliști”.


O astfel de încălcare a proprietății intelectuale a ”executat” și corespondentul România TV, joi, când în cadrul intervenției din jurnalul de la ora 18.00 a continuat să își însușească mai multe informații cu privire la acest caz și a citat, încă o dată, sursele din anchetă. ”Surse din anchetă susțin că în locuința lui Scharzenberg, ultimul om pe care l-a văzut Codruț Marta înainte să dispară, au fost găsite două pahare, pahare din care au fost consumate băuturi. Ei bine, în urma probelor analizate la laborator, în paharele respective au fost descoperite urme de somnifere”, a spus corespondentul RTV, care a adăugat că ”în acest moment pe numele lui (n.r. Elan Schwartzenberg) nu este formulată nicio acuzare oficială, dar EXISTĂ PROBE”.



Psihologul criminalist Liviu Chesnoiu a fost sunat să comenteze informația și cât de solide sunt astfel de probe, iar Lidia Mitchievici, jurnalist RTV, a intervenit în cadrul emisiunii de știri pentru ca comenta informațiile și la un moment dat a întrebat care este originea lor. ”SUNT DATE PE SURSE sau din partea anchetatorilor?”, a întrebat Lidia Mitchievici, la care prezentatoarea a răspuns cu fermitate: ”Sunt informațiile noastre, da”.


Dezinformarea practicată de România TV a continuat și astăzi, când au apărut noi informații despre cazul Marta. SursaZilei.ro a publicat un articol care făcea referire la o implicare a președintelui PNL, Crin Antonescu, în dosarul Marta. RTV a preluat informația, de această dată citând sursa originală și a comentat-o în cadrul jurnalului de la ora 15.00, în regim Breaking News și cu comentarii acide din partea jurnalistului Grigore Cartianu. ”În urma investigațiilor procurorilor au fost găsite mai multe tranzacții imobiliare suspecte. Conform SursaZilei.ro SE PARE CĂ este vorba despre o achiziție pe care soția lui Crin Antonescu a făcut-o de la unul din apropiații lui Codruț Marta. Este posibil ca președintele Crin Antonescu să fie și chemat la audieri, susține SursaZilei”, au spus cei de la România TV.



Abia aștept să văd dovezile din acest dosar, pentru că ar explica multe în privința comportamentului dubios pe scena politică a lui Crin Antonescu”, a comentat Grigore Cartianu.



La 8 minute după prezentarea acestei informații neverificate pe postul România TV, SursaZilei.ro a recunoscut că articolele pe această temă au fost inventate. ”Din acest motiv, articolul care făcea referire la o implicare a președintelui PNL, Crin Antonescu, în dosarul Marta a fost șters de pe portalul nostru. Ne cerem scuze cititorilor și celor la care am făcut referire în material, pe care îi asigurăm de buna noastră credință”, spus cei de la Sursa Zilei.ro.


În cazul niciuneia dintre cele două informații, România TV nu a prezentat și punctul de vedere al părților implicate, Elan Schwartzenberg și Crin Antonescu. Cotidianul.ro pune acest lucru pe seama dorinței celor de la România TV ”de a-l ataca cu orice preț pe Crin Antonescu”.

Contactați de Antena 3, procurorii au declarat că nu pot oferi informații, ”întrucât publicarea acestora ar putea periclita bunul mers al anchetei”. La rândul lui, Elan Schwartzenberg a declarat”Nu mă cercetează nimeni și având în vedere că am plecat joi din țară nici fugit din vară nu sunt”.

Andi Topală, redactor șef Sursa Zilei, a intervenit telefonic în cadrul emisiunii Subiectiv cu Răzvan Dumitrescu de la Antena 3 și și-a cerut încă o dată scuze celor implicați în acest demers. ”Am vrut să dăm o lecție unor instituții de presă, care nu respectă deontologia jurnalistului. Am vrut să demonstrăm și am reușit că presa s-a deprofesionalizat și că în goana după senzațional nu se mai ține cont de nicio regulă de bun simț, ce să mai vorbim despre deontologie sau Legea proprietății intelectuale. RTV dă dovadă nu doar de amatorism și de lipsă de credibilitate, ci și de josnicie, a spus Andi Topală, în direct la Antena 3.


Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close