Antena 3 Actualitate Motivul incredibil pentru care unii români au refuzat cardul de sănătate

Motivul incredibil pentru care unii români au refuzat cardul de sănătate

07 Dec 2015   •   12:22
Motivul incredibil pentru care unii români au refuzat cardul de sănătate

De la începutul acestui an, aproape 1.700 de suceveni au refuzat din motive religioase sau de conștiință, cardurile de sănătate, reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate eliberându-le adeverințe care să le ateste calitatea de asigurat. Tot adeverințe au solicitat și aproape 4.000 de suceveni care au declarat că au pierdut deja acest document sau l-au deteriorat, scrie obiectivdesuceava.ro.

“Până la sfârșitul lunii noiembrie, au fost eliberate 3.810 adeverințe de înlocuire a cardului național, pentru asigurații care au pierdut sau deteriorat cardul și 1.675 adeverințe înlocuitoare pentru asigurații care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conștiință acest card. De asemenea, în același interval instituția noastră a eliberat 7.929 de adeverințe care atestă calitatea de asigurat pentru cei care nu au primit cardul național”, a declarat Anda Sălăgean, director în cadrul CAS Suceava.

La sediul acestei instituții mai sunt peste 10.000 de carduri de sănătate care încă nu au fost ridicate de către sucevenii asigurați. “Din cele 439.454 de carduri naționale tipărite pentru persoanele asigurate din județul Suceava, au fost returnate de către operatorul de servicii poștale instituției noastre, un număr de 21.684 de carduri naționale, care nu au putut fi înmânate beneficiarilor. Din cele 21.684 de carduri naționale returnate de operatorul poștal la sediul CAS Suceava, instituția noastră a distribuit de la începutul anului, 9.107 carduri naționale persoanelor asigurate care le-au solicitat”, a completat directorul Anda Sălăgean.

Persoanele asigurate care au card național nu trebuie să mai solicite Casei de Asigurări de Sănătate Suceava adeverințe de asigurat, deoarece dovada de asigurat este cardul național. De asemenea, așa cum reiese din reclarațiile reprezentanților CAS Suceava, asigurații trebuie să anunțe instituția, prin depunere sau transmitere de documente doveditoare, orice modificare a calității de asigurat, pentru ca CAS să poată opera în timp util aceste informații.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close