În faţa ministrului de interne, operatorii de telefonie mobilă au susţinut că disfuncţionalităţile înregistrate în comunicaţii în seara cutremurului au fost cauzate de numărul mare de apeluri.
Potrivit lui Nica, rata de apeluri ratate a fost între 15 şi 50%, traficul în reţelele de telefonie a fost depăşit de zece ori, cele mai afectate zone fiind Bucureştiul, Galaţiul şi Bacăul.
Nica a precizat că, indiferent de situaţie, companiile de telefonie trebuie să asigure posibilitatea de comunicare rapidă pentru instituţiile cu atribuţii în cazuri de urgenţă - cum ar fi Poliţia, Jandarmeria, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă sau Ambulanţă.
Ministrul Comucaţiilorţiilor, Gabriel Sandu a anunţat că operatorii de telefonie trebuie să prezinte, până pe 10 mai, listele cu numărul de clienţi care au prioritate în situaţiile de urgenţă.
Sâmbătă seara, imediat după producerea cutremurului cu magnitudinea de 5,3 grade pe scara Richter, telecomunicaţiile au fost întrerupte mai bine de o oră. De pe mobil nu s-au mai putut da telefoane nici măcar la 112. Ministerul Comunicaţiilor a explicat că problema tehnică pentru această situaţie a fost la companiile de telefonie mobilă.
Antena 3
Ştiri video recomandate