Pasajul Băneasa provoacă tensiuni între primărie şi compania de autostrăzi

23 Apr 2009   •   20:44
Pasajul Băneasa provoacă tensiuni între primărie şi compania de autostrăzi
La plăcinte înainte, la pasaj înapoi. Când a devenit mai complicată lucrarea de la pasajul Baneasa au şi apărut tensiuni între primărie şi compania de autostrăzi. Unii vor să schimbe proiectul pasajului în timpul şantierului, iar ceilalţi nici nu vor să audă.

Urbaniştii şi cei care se ocupă de organizarea circulaţiei în Bucureşti s-au gândit să aducă unele îmbunătăţiri pasajului subteran. În primul rând, vor să-i scurteze rampa de intrare cu 25 de metri pentru ca acesta să aibă câte două benzi pe fiecare laterală.

De asemenea s-a propus ca intersecţia de la Băneasa să nu se transforme într-un giratoriu, ci să rămână aşa cum este, pentru ca şoferii să aibă acces uşor la toate instituţiile din zonă. Sunt câteva modificări posibile, care nu dau peste cap şantierul, însă cei de la compania de autostrăzi nici nu vor să audă de acestea.

Pe hârtie, pasajul subteran din Băneasa are un kilometru şi 200 de metri.

?Fără costuri suplimentare s-a realizat o scurtare a pasajului, în zona Antena 1?, a declarat Ion Dedu, director adjunct Direcţia Circulaţie a Primăriei Generale.

Rampa se scurtează cu 25 de metri, ca să-i asigure două benzi pe laterale. Reprezentanţii companiei de autostrăzi nu mai vor să comenteze public, dar susţin că nu e o ideea bună. Rampa mai înclinată decât acum se poate transforma în derdeluş iarna.

?Pasajul nu este afectat, nu i se schimbă caracteristicile geometrice?, susţine Ion Dedu.

Scurtarea pasajului şi renunţarea la giratoriul de la Băneasa, în locul intersecţiei de acum, au fost aprobate de cei care se ocupă de organizarea traficului în oraş. Peste o săptămână vor fi aprobate şi de urbanişti.

Deşi sunt modificări făcute de proiectantului pasajului, reprezentanţii companiei de autostrăzi susţin că nu le iau în calcul până nu le sunt anunţate oficial.

Pasajul mai are o problemă. Constructorul mai poate lucra două-trei săptămâni şi apoi e forţat să stea. Pentru că Primăria Sectorului 1 nu a găsit încă firma care să introducă sub pasaj conductele pentru scurgerea apelor pluviale. Este vorba de 300 de metri de conducte. Dar abia prin mai s-ar putea afla cine se ocupă de lucrare.

?Nu vor apărea întârzieri. Noi practic am deblocat o situaţie de care trebuia să se ocupe Primăria Generală?, a precizat Andrei Chiliman, primarul sectorului 1.

Şantierul de sub pasaj durează cel puţin o lună. Întregul şantier trebuie închis în iarnă deoarece oficialii de la transporturi îşi doresc ca pasajul subteran să fie funcţional de 1 decembrie.

Observator

Parteneri
x close