Un studiu a dezvăluit recent că o singură rețea de escroci online a obținut 80 de milioane de dolari pe lună de la victimele din întreaga lume, folosind sondaje și promisiunea unor cadouri de la 120 de branduri cunoscute pentru a-și ademeni victimele.
Iată câteva dintre semnalele de alarmă la care trebuie să fiți atenți: înșelătoria debutează adesea cu un e-mail nesolicitat sau un SMS probabil trimis către nenumărate potențiale victime.
Adesea, mesajul face referință la un brand recunoscut pentru a adăuga legitimitate acestuia și pentru a încuraja victima să participe. Escrocii pot folosi o sărbătoare sau o anumită tematică, cum ar fi Crăciunul.
În alte situaţii, participanților li se oferă bani, un card cadou, un gadget, bani sau un procent de reducere din următoarea lor achiziție sau alte premii inexistente dacă participă la sondaj.
Escrocii pot solicita participantului să plătească o "taxă pentru procesare" sau o taxă de "expediere" pentru a primi premiul inexistent.
În cazul în care accesează linkul din mesaj, utilizatorul nu va ajunge la un site web al unui brand, ci la un site web clonă, realizat de către infractorii cibernetici.
Adesea, utilizatorul este redirecționat de mai multe ori spre sondajul fals. Victimelor li se cere adesea să partajeze sondajul în cadrul rețelelor de socializare sau să le trimită către alte contacte.