Revista presei. Pentagon va revizui exportul tehnologiilor sensibile. Polonezii vor cutiile negre ale avionului prezidenţial de la Moscova. Companii aeriene riscă falimentul

21 Apr 2010   •   04:36
Revista presei. Pentagon va revizui exportul tehnologiilor sensibile. Polonezii vor cutiile negre ale avionului prezidenţial de la Moscova. Companii aeriene riscă falimentul ziare
Pentagon va revizui sistemul de export al tehnologiilor sensibile

Ministrul american al apărării, Robert Gates, şi-a anunţat marţi intenţia de a reforma sistemul american de control al exporturilor strategice, în scopul de a simplifica procedurile, evitând în acelaşi timp ca tehnologii sensibile să ajungă în mâini nepotrivite.
?Sistemul actual nu îşi îndeplineşte misiunea critică de a evita exporturile nocive şi de a le facilita pe cele care sunt utile4?, a declarat şeful Pentagonului în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii firmelor din domeniu, de la Washington. ?Interesele noastre în materie de securitate naţională ar fi mult mai bine servite de un sistem mai suplu, transparent, eficient şi previzibil?, sublinia Gates.
El a sugerat că ar trebui întocmită o singură listă cu tehnologiile militare pentru care există autorizaţie de vânzare, precum şi o listă unică de cumpărători autorizaţi. De asemenea, şeful Pentagonului crede că o singură agenţie ar trebui să se ocupe de dosare, gestionate în prezent de mai multe ministere, scriu AP şi Vocea Americii.
Preşedintele american Barack Obama a însărcinat Pentagonul să studieze modul în care poate fi reformat regimul de control al exporturilor de armament. Într-un raport publicat în 2009, Academia americană de ştiinţe concluziona că majoritatea măsurilor de control asupra exporturilor, instituite în timpul Războiului rece pentru a împiedica transferul de tehnologii avansate către URSS, sunt în prezent contrare securităţii naţionale şi prosperităţii economice a SUA.
Oficialul american sublinia că tehnologiile ce au un impact militar minim, dar o arie largă de acoperire în zona civilă ar putea primi imediat aprobare de export.


Ultimul dictator al Argetinei primeşte 25 de ani de închisoare

Ultimul dictator din Argentina a fost condamnat la 25 de ani de închisoare pentru tortură şi detenţii ilegale comise în timpul regimului militar din 1976-1983 .
Reynaldo Bignone, 82 de ani, a împărtăşit vina în 56 de cazuri ce presupun intrarea prin efracţie, furt,detenţie ilegală şi tortură în unul din cele mai mare centre de tortură din Argentina, baza militară Campo de Mayo, a apreciat tribunalul.
Bignone a fost preşedinte în perioada 1982 -1983, dar infracţiunile pentru care a fost condamnat au fost comise în perioada 1976 -1978, când era adjunct la baza Campo Mayo, explică FOX News .
Alţi cinci militari în rezervă au fost condamnaţi cu sentinţe între 17-25 de ani în aceeaşi cauză.
Reynaldo a fost numit preşedinte de junta militară în ultimii ani ai dictaturii cu misiunea de a proteja armata, odată cu revenirea Argentinei la democraţie. A acordat graţiere violatorilor drepturilor omului şi a ordonat distrugerea documentelor legate de tortură şi dispariţia oponenţilor politici, înainte de a accepta cedarea puterii preşedintelui democratic ales Raul Alfonsin.
Un raport oficial arată că 13.000 de persoane au fost ucise în timpul dictaturii 1976-83, cifră estimată de ONG-uri la 30.000.


Polonezii fac presiuni asupra ruşilor pentru a studia cutiile negre ale avionului prezidenţial

Procurorii militari polonezi au solicitat investigatorilor ruşi acces la înregistrările realizate de cele două cutii negre ale aeronavei prezidenţiale poloneze, inclusiv la conversaţiile piloţilor dinaintea prăbuşirii avionului în vestul Rusiei, scrie Gazeta Wyborcza.
Cele două dispozitive de înregistrare ale avionului Tu-154, care conţin parametri de zbor şi înregistrări audio, sunt analizate la un laborator din Moscova de investigatori ruşi şi colonelul Zbigniev Rzepa din cadrul Biroului procurorului militar suprem.
Procurorul polonez a dezvăluit că înregistrările audio conţin ultimele 30 de minute dinaintea prăbuşirii, inclusiv conversaţia dramatică a piloţilor şi ţipetele de la bord înainte de impactul aeronavei cu solul.
Înregistrarea nu a fost, până în prezent, decodată integral. În prezent, investigatorii ruşi încearcă să identifice vocile înregistrate de cutiile negre. În cazul în care nu vor reuşi să identifice vocile membrilor echipajului, probabil ei vor cere colegilor polonezi ai piloţilor să îi ajute.

De asemenea, nu s-a stabilit încă dacă vreunul dintre pasageri a contactat membrii echipajului în ultimele momente ale zborului. "Acest lucru nu este clar, deoarece identificarea vocilor este foarte dificilă şi necesită timp", a declarat Rzepa.

Procurorul general, Andrzej Seremet, va dezvălui marţi detalii privind investigarea cazului prăbuşirii aeronavei prezidenţiale, pe baza inspecţiei la locul catastrofei şi a resturilor avionului, a autopsiei victimelor şi declaraţiilor martorilor.




Bulgaria declasifică dosare secrete


Guvernul bulgar declasifică dosare de informaţii ale ministerului de Interne din perioada 1923 - 1944 până la finele anului, a anunţat ministrul de Interne de la Sofia.
Ţvetan Ţvetanov arăta că documentele vor fi predate agenţiei aehivelor de stat şi după ce vor fi catalogate vor fi dispponibile public, transmite Sofia News, citată de UPI.
Aceasta remarcă că dosarele secretă acoperă unele din cele mai turbulente perioade politice în timpul cărora au existat trei tentative de lovituri de stat până la ocupaţia trupelor sovietive din 1944 ce a durat 45 de ani.
Fişierele vor aduce lumincă şi asupra procesului din 1934 a fostuluis dictator comunist Todor Jivkov.





Peste cinci companii aeriene ar putea dispărea din cauza pierderilor provocate de norul de cenuşă

Mai mult de cinci companii aeriene riscă să dea faliment în urma închiderii prelungite a spaţiului aerian european din cauza norului de cenuşă degajat în urma erupţiei vulcanice din Islanda, a declarat marţi Giovanni Bisignani, preşedintele Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA), citat de AFP.
?Mai mult de cinci companii de talie medie sau mică riscă să dispară din cauza lipsei de lichidităţi?, a precizat acesta. Oficialul a indicat că intenţionează să solicite Uniunii Europene (UE) să autorizeze guvernele statelor membre să ramburseze companiilor costul imobilizării avioanelor lor.
Din cauza crizei provocate de imobilizarea timp de aproape o săptămână a avioanelor lor la sol, companiile aeriene europene au pierdut aproape 200 de milioane de dolari pe zi, susţine IATA.
Comisia Europeană a anunţat deja luni că este dispusă să autorizeze statele membre să ajute companiile naţionale, cu condiţia ca aceste ajutoare să nu devină subvenţii mascate.



Antena3.ro

Parteneri
x close