Șapte sute de kilometri de autostradă şi foarte multe promisiuni. România, mai slabă la autostrăzi ca Belarus

de A.M.P    |    22 Aug 2016   •   08:52

Șapte sute de kilometri de autostradă şi foarte multe promisiuni. Cam aşa arată infrastructura României în materie de şosele de mare viteză. După ce s-au lăudat că într-un an vom trece de numărul magic de o mie de kilometri, cei care se ocupă de construcţia drumurilor s-au răzgândit.  

Au mai luat un an în calcul şi spun că, doar cu puţin noroc, vom avea mia de kilometri din 2018. 

România va termina anul 2016, la fel cum l-a început. Fără niciun kilometru nou de autostradă. În urmă cu o lună, şeful Companiei Naţionale de Drumuri declara că România va avea o mie de kilometri de autostradă în 2017. Ceva mai târziu, planurile oficialilor CNADNR s-au schimbat.

Până când planurile vor deveni şi realitate, România este bătută la numărul de kilometri de autostrăzi de Ungaria şi chiar de Belarus.

România, mai slabă la autostrăzi ca Belarus

În topul ţărilor cu cei mai mulţi kilometri de autostradă rămân Spania, cu peste 16 mii de kilometri, Germania, cu aproape 13 mii şi Franţa, cu 12 mii de kilometri de şosea de mare viteză.

Autostrada Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva ar putea fi date în folosinţă abia în 2018. La fel şi Mihăieşti- Nădăşelu, Suplacu de Barcău-Borş şi cei 3 kilometri care ar trebui să lege Capitala de autostrada Bucureşti-Ploieşti. Pe multe dintre tronsoane nu au fost emise nici acum autorizaţii de construire. Iar asta, în urma unei anchete, ar putea duce la dosare penale pentru responsabili şi la pierderea fondurilor europene.

Parteneri
x close