x close

ORA DE IARNĂ 2019. Cum să te adaptezi la ora de iarnă

27 Oct 2019   •   00:37
ORA DE IARNĂ 2019. Cum să te adaptezi la ora de iarnă Sursă foto: pixabay.com

ORA DE IARNă 2019. Schimbarea orei se va întâmpla în noaptea de sâmbătă spre duminică din acest week-end, în noaptea de 26 spre 27 octombrie. Trecerea de la ora de vară, la cea de iarnă ridică nenumărate probleme. Se întunecă mai repede, iar seara va trebui să mergi la culcare mai devreme.

ORA DE IARNă 2019. Prin urmare, pentru a trece mai ușor la noul ritm, este recomandat să fie redus consumul de stimulente, precum cafeaua, ceaiul negru și orice fel de energizante. 

ORA DE IARNă 2019.  Medicul Tudor Ciuhodaru este de părere că avem nevoie de 15 zile pentru a ne obișnui cu noua oră de iarnă. Schimbarea orei vine cu riscuri majore în special pentru viața celor care au probleme cardiace sau suferă de depresie: riscul de infarct crește cu 5-10%, timp de trei zile după schimbarea orei, în special la persoanele tinere și active profesional, riscul suicidar va fi ridicat în primele două săptămâni după schimbarea orei, în special la depresivi și la cei cu vulnerabilități psihoemoționale. 

ORA DE IARNĂ 2019 Alte efecte ale schimbării orei sunt modificări cardiovasculare manifestate prin variații ale tensiunii arteriale şi variate tulburari de ritmcardiac și modificări ale calității somnului (insomnie, somnolenţă), astenie, apatie, anhedonie, agitaţie, irascibilitate, anxietate, tulburări de concentrare şi memorie, cefalee, vertij, moficarea apetitului (inapetenţă sau bulimie), până la dereglari afective sezoniere şi ideaţie suicidară.

 

Citeşte mai multe despre:

efecte
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati