Antena 3 CNN Actualitate Viaţa unui mecanic de locomotivă în România: „Cu căldura la maximum, îţi îngheaţă picioarele, ceafa, simţi curentul intrând prin toate oasele“

Viaţa unui mecanic de locomotivă în România: „Cu căldura la maximum, îţi îngheaţă picioarele, ceafa, simţi curentul intrând prin toate oasele“

Viaţa unui mecanic de locomotivă în România: „Cu căldura la maximum, îţi îngheaţă picioarele, ceafa, simţi curentul intrând prin toate oasele“
04 Ian 2019   •   15:56

Un mecanic de locomotivă din România, care în luna mai a alertat Poliţia după ce a susţinut că a văzut hoţii cum fură din vagoanele cu marfă în gara Feteşti, sub nasul oamenilor legii, arată acum cu degetul condiţiile crunte în care munceşte, scrie adevarul.ro.

Radu Moldoveanu, din Constanţa, în vârstă de 36 de ani, spune pe pagina sa de socializare cum arată 90% din locomotivele din România: învechite, depăşite şi care nu asigură niciun minimum de confort personalului care le deserveşte. În fotografii se poate observa tapiţeria ruptă a scaunului prin care a ieşit buretele, un bord depăşit de uzură, un frigider infect, dar şi alte amănunte inedite din cabina locomotivei.

Radu Moldoveanu spune că a dorit să atragă faptul acestui lucru deoarece “săracii politicieni vor amnistie şi graţiere, pentru că îi urmăreşte şi îi persecută DNA“. Pentru a-i trezi la realizate, mecanicul de locomotivă a povestit ce nu se vede la televizor:

Ora 17.30 pleci de acasă, ora 18.00 ai prezentare la serviciu. Îţi iei geanta burduşită de cărţi, regulamente (aşa se cere), mâncare, haine de schimb şi pleci, nu ştii exact când te întorci, cel puţin mecanicii de la trenurile de marfă, la călători e programul mai stabil. Ora 18.00 ajungi la depou, ora 20.45, dupa 2 ore şi 45 de minute, în sfârşit se găseşte o locomotivă care întruneşte cerinţele minime de siguranţă pentru remorcarea unui tren. Ce înseamnă cerinţe minime? Se vede în poze.



Aşa arată 90% din locomotivele din România. Aşa arată după 28 de ani de furt continuu. Şi pleci cu trenul, la un tren de marfă la o viteză de 80km/h, cu căldura la maximum, îţi îngheaţă picioarele, ceafa, simţi curentul intrând prin toate oasele, la un tren de călători la o viteză de 120-160km/h...... faci brumă la nas.   După câteva ore de serviciu, de mers, te opreşte într-o gară, în mijlocul Bărăganului. Cea mai apropiată localitate este la 2 kilometri distanţă. Şi în gara aia tot stai şi stai, fără un wc, fără un robinet cu apă curentă doar ce ai in sticla pe care ai luat-o când ai plecat de acasă.


Şi stai, la ora 08.45, după 12 ore de la luarea în primire a locomotivei ţi se termină programul normal de lucru. Pleci acasă? Nu, trebuie să aştepţi schimbul. Şi schimbul nu vine şi, uite aşa, după 12 ore mai stai încă 2 şi încă 2, şi seara, pe la ora 21.00, după 24 de ore de stat pe locomotivă, vine schimbul. 24 de ore de stat pe un scaun, 24 de ore fără un wc, 24 cu aceleaşi haine, aceiaşi bocanci. Şi la ora 21 vine schimbul, dar pleci acasă? 

Nu pleci, pentru că la ora aia din staţia respectivă din mijlocul Bărăganului nu mai ai nici un mijloc de transport. Stai toată noaptea până dimineaţa, în mijlocul iernii şi vezi tu cum te descurci să te încălzeşti. Într-un final, după 42 de ore de când ai plecat de acasă, din care 26 de stat într-un scaun pe o locomotivă vai de mama ei, ajungi acasă şi apoi...... o iei de la capăt. 

Şi în condiţiile astea, oamenii aştia, mecanicii de locomotivă, îşi fac meseria, transportă călătorii, transportă mărfurile, toate pe un salariu mizer. Mulţi nici nu apucă să ia prima pensie, mor de boli, de epuizare, mor de nopţile pierdute...
 

×
Parteneri
Atenţionare meteo ANM: Ploi, vijelii, lapoviţă şi ninsoare
x close