Antena 3 CNN Politică Primul tunel de pe cea mai așteptată bucată de autostradă a fost străpuns. Imagini inedite de pe A1 Margina-Holdea

Primul tunel de pe cea mai așteptată bucată de autostradă a fost străpuns. Imagini inedite de pe A1 Margina-Holdea

Andrei Paraschiv
1 minut de citit Publicat la 14:24 30 Iul 2025 Modificat la 14:24 30 Iul 2025
Primul sector de tunel de pe Autostrada Margina - Holdea (A1) a fost străpuns. Foto: Captură Facebook

Primul sector de tunel de pe Autostrada Margina - Holdea (A1) a fost străpuns. "Lucrările se apropie de un stadiu fizic de 30%", a transmis Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

"A fost realizată străpungerea primului sector de tunel pe lotul de Autostradă Margina-Holdea (A1). Galeria de pe calea 1 are o lungime de 367,5 m și face parte din primul tunel al acestui lot de autostradă, în lungime de 9,13 km.

Pe traseul secțiunii dintre Margina și Holdea se construiesc două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte a căror lungime însumată este de 2 km. Lucrările se apropie de un stadiu fizic de 30%, iar Asocierea de constructori români și bosniaci este mobilizată pe întregul șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje", a scris el.

Mai mult, cei aproape 960 de piloţi au fost finalizaţi, iar "turnarea radierelor pasajului peste calea ferată Lugoj Ilia a fost finalizată".

"Până în prezent au fost finalizați toți cei aproape 960 de piloți necesari structurilor de pe traseu, iar turnarea radierelor pasajului (1.085 m) peste calea ferată Lugoj-Ilia a fost finalizată.

La sectorul cut and cover al tunelului 2 se lucrează la placa de acoperire, iar la sectoarele de tunel care sunt construite prin excavație se lucrează la cămășuiala primară, la stratul de beton torcretat peste care se va aplica hidroizolația și la fundația pe care se va construi ulterior calea de rulare", a transmis Grindeanu.

Proiectul are o valoare de 1,82 miliarde de lei şi este finanţat prin PNRR. Termenul limită de finalizare este 2026.

"Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate anul viitor (2026).

După încheierea lucrărilor la acest și deschiderea circulației pe acest sector, distanța dintre Sibiu (Boița) și Nădlac va putea fi parcursă pe autostradă, pe o distanță de peste 317 km", a mai precizat el.

Citește mai multe din Politică
» Citește mai multe din Politică
TOP articole