Soluția eficientă pentru ca oamenii să poată mânca în siguranță la restaurant, în plină pandemie

de Claudia Simion    |    14 Iul 2020   •   07:00
Soluția eficientă pentru ca oamenii să poată mânca în siguranță la restaurant, în plină pandemie

Pandemia de coronavirus ne-a forțat pe toți să păstrăm distanța socială și să ne asigurăm că intrăm în contact cu cât mai puține persoane. Ținând cont de aceste măsuri, mai multe țări au găsit soluții pentru ca oamenii să își poată relua multe din activitățile pe care le aveau în mod obișnuit, dar în același timp să fie și în siguranță.

Persoanele care pleacă în vacanță într-un oraș din Spania, Gandia, situat în apropiere de Valencia, pot lua masa la restaurant în condiții destul de puțin riscante. Ospătarii sunt, de fapt, niște roboți care iau comanda clienților și le servesc mâncarea dorită. Astfel, angajații nu mai intră deloc în contact cu clienții.

În momentul în care clienții ajung la restaurant, se așază la masă, iar un robot vine la scurt timp să le ia comanda. Transmit comanda la bucătărie, iar ulterior se întorc cu mâncarea. Ca să își dea seama că a fost ridicată comanda și că totul este în regulă, robotul trebuie mângâiat pe cap.

Clienții unui restaurant din Spania, serviți de către roboți

Comenzi livrate de roboți și în Rusia sau China

De asemenea, unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante de tip fast-food din lume a deschis un local la Moscova în care servirea se realizează exclusiv de către roboți. Este vorba de faimosul KFC.

Un braț robotizat, creat special, ridică comenzile de pe o bandă și le plasează într-un punct de colectare de unde pot fi ridicate de către clienți. Acest sistem folosește recunoașterea facială.

În momentul în care un client plasează comanda, o cameră îi colectează datele biometrice. Apoi la punctul de colectare a alimentelor, sistemul recunoaște expresia facială și comanda e livrată clientului potrivit.

"Este un tip modern de restaurant, pe care l-am deschis ca incubator pentru idei, inovație, tehnologie. Prin urmare, este un experiment legat de cum vedem noi viitorul digital, despre cum ar trebui restaurantele să lucreze, despre cum ar trebui roboții să interacționeze cu clienții noștri", a explicat Dmitry Ageev, directorul tehnologiilor informaționale inovatoare.

Și cei din China au făcut în așa fel încât roboții să servească, dar să și prepare comenzile clienților, astfel încât oamenii să poată mânca la restaurant fără să le fie frică de virus.

Tot mai multe industrii apelează la ajutorul roboților

Roboții au devenit o soluție pentru multe industrii care au nevoie de o interacțiune tot mai mică între oameni, în această perioadă, pentru a ține afacerile în picioare. Oamenii folosesc roboți în tot felul de domenii, cum ar fi cel hotelier, turismul sau industria ospitalieră.

În India, spre exemplu, sunt multe hoteluri care apelează la roboți pentru a păstra curățenia în camere și pentru a le dezinfecta cât de des cu putință.

 

Parteneri
x close