Pasagerii
cărora li s-au anulat zborurile sau au avut întârzieri
foarte mari pot beneficia de despăgubiri băneşti, dar şi de
servicii de cazare şi masă. Regulile sunt valabile numai pentru cei
care călătoresc în statele membre ale Uniunii Europene. Şi
sunt valabile doar oficial, pentru că drumul până la primirea
banilor este extrem de lung.
În
cazul anulării zborurilor, transportatorii nu sunt obligaţi să
plătească compensaţii financiare pasagerilor, dacă demonstrează
că anularea s-a produs din cauza unor evenimente grave, neprevăzute.
În cazul în care zborurile au întârzieri mai
mari de două ore, pasagerii au dreptul la asistenţă gratuită din
partea transportatorilor. Aceştia trebuie să le ofere mâncare,
cazare la hotel şi transportul între aeroporturi, dacă este
cazul.
Dacă
întârzierea zborului este mai mare de cinci ore, atunci
pasagerii au dreptul să ceară returnarea banilor pe bilet. Companiile
aeriene pot primi amenzi dacă nu oferă compensaţii financiare,
pentru lipsa asistenţei gratuite, pentru neinformarea pasagerilor cu
privire la drepturile pe care le au în cazul anulării sau
întârzierii zborurilor. Autoritatea pentru protecţia
consumatorului este cea în măsură să dea sancţiuni. Iar
pasagerii se pot adresa doar instanţei dacă vor să fie
despăgubiţi.
Antena
3