Banii multor bucureşteni au dispărut
după ce au dat curs unei solicitări venite - aparent ? din partea
băncii.
Mesajul suna cam aşa: "Prin prezenta notificare, îţi
aducem la cunoştinţă preluarea comisionului de întreţinere
în valoare de 1,50 lei din contul tău. De asemenea, ai un
mesaj necitit - 'Modificare Cont Distrigaz'. Pentru vizualizarea
detaliilor, înregistrează-te acum".
O clientă a băncii susţine că
mesajul coincidea cu subiectul discuţiei purtate de curând cu
unul din angajaţii băncii. Clienta a căzut în plasa
hackerilor, care i-au sustras 840 de lei. După ce a introdus datele
personale, i-a apărut mesajul "Autentificare Nereuşită - Cont
Blocat". Apoi a fost înştiinţată printr-un mesaj că
userul şi parola i-au fost schimbate.
După ce a sunat la linia de suport a
băncii a aflat că a fost ţinta unui atac de tip phishing. Reprezentanţii băncii
au blocat imediat contul păgubitei pentru a opri alte furturi.
Unii avocaţi acuză însă banca
de faptul că nu şi-a informat clienţii de riscurile care îi
pasc în cazul tranzacţiilor electronice. Mai mult, ei
consideră că banca e vinovată pentru că ar ascunde informaţii
privind atacurile de phising, precum şi existenţa păgubiţilor.
În replică, băncile dau vina pe
naivitatea propriilor clienţi. Clienţii trebuie să ştie că:
reprezentanţii Raiffeisen Bank nu cer niciodată informaţii
confidenţiale pe cale electronică. Banca nu solicită niciodată pe
e-mail astfel de informaţii. Parola, codul PIN nu se divulgă
nimănui, sub nici un motiv. Acest lucru este valabil pentru toate
băncile.
Cei care au fost totuşi păcăliţi
trebuie să aştepte rezultatele anchetei poliţiei pentru a-şi
putea recupera, eventual, banii.
Observator