Vânzările
auto au scăzut îngrijorător în primele luni ale acestui
an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. In opinia
specialistilor, una dintre principalele cauze este valoarea taxei de
poluare, care este mai mare pentru autoturismele noi.
Piaţa
autoturismelor noi nu va mai fi caracterizată de creşterile cu care
ne-am obişnuit în anii precedenţi. Nici măcar pe aproape,
susţin specialiştii din domeniu. Practic vânzările de
autoturisme noi din România au scăzut cu 1,8% în primele
şapte luni ale anului, faţă de perioada simililară a anului
trecut. O scădere care nu este uşor de recuperat, spun oamenii din
industria auto, mai ales dacă avem în vedere că luna august
este prin tradiţie o lună slabă din punct de vedere al vânzărilor.
Noile
valori ale taxei pe poluare, care, de la 1 iulie, sunt mai mari
pentru autoturismele noi şi mai reduse pentru cele vechi sunt
principala cauză a schimbărilor radicale produse pe piaţa auto
anul acesta. Specialiştii sunt de părere că şi scăderea
producţiei uzinei Daewoo este responsabilă pentru acest declin.
Vânzările producătorului au scăzut cu aproximativ 40%.
După
ce ani buni a fost pe locul doi, Daewoo a ajuns aproape afară din
top 10. În plus, Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi
Importatorilor de Automobile din România cred că piaţa scade
şi din cauza anunţatelor restricţii la creditare, care deja sunt
aplicate de unele instituţii financiare. Dacia rămâne în
continuare cea mai bine vândută marcă de pe piaţa auto din
România. În top urmează Renault, Skoda, Ford şi
Volkswagen.
Antena3