Jocurile Olimpice de la Beijing au devenit scena unei alte
competiţii decât cea sportivă, una condusă mai degrabă de
legile marketingului. Este vorba de lupta dintre mărcile de
echipamente sportive pentru a obţine cea mai mare expunere, în
timpul olimpiadei. Deşi Adidas este sponsorul oficial al competiţiei
de la Beijing, firma nemţească investind peste 100 de milioane de
dolari în bani şi produse, pentru a fi partenerul oficial al
olimpiadei, firme precum Nike, Speedo sau Nautica beneficiază şi
ele de publicitate, datorită contractelor individuale pe care le au
cu sportivii.
Uniformele echipelor şi concurenţilor sunt sponsorizate de
partenerul oficial al olimpiadei şi sunt purtate de toată lumea,
însă sportivii pot alege să poarte şi alte accesorii,
produse de alte firme, în funcţie de contractele pe care le au
cu acestea.
Astfel, Misty May-Treanor una dintre
concurentele americane la competiţia de volei pe plajă, poartă, pe
lângă uniforma oficială, şi o banderolă Nautica, în
conformitate cu contractul pe care îl are cu această firmă.
Întrucât de multe ori contractele sunt încheiate
între aceste firme şi sportivi, înainte ca aceştia să
fie numiţi în lotul olimpic, este până la urmă meritul
căutătorilor de talente, care remarcă un sportiv, intuindu-i
potenţialul şi încheie contracte care apoi vor duce la
asocierea brandului cu performanţe olimpice.
Alte ori, brandurile mari preferă să-i lase pe sportivii cu care
au contracte să poarte echipamente de la firme diferite, dacă
acestea le-ar îmbunătăţi şansele la o victorie. Este cazul
firmei Nike, care îi lasă pe înotătorii cu care are
contracte să poarte echipamente produse de Speedo, datorită
tehnologiei superioare folosite de acestea. Nike investşte astfel în
succesul atleţilor care o reprezintă, preferând ca aceştia
să câştige, pentru ca brandul să fie asociat cu succesul.
Se întamplă adesea ca un sportiv
să fie singurul din echipa sa care foloseşte un echipament diferit,
în baza contractului pe care îl are cu o anumită firmă.
Este cazul lui Dwight Howard, unul dintre membrii echipei americane
de baschet, care poartî pantofi sport marca Adidas, în
ciuda faptului că întreaga echipă este sponsorizată de Nike.
Antena3.ro