Antena 3 CNN Economic Biz News Comerţul modern, din ce în ce mai apreciat faţă de comerţul tradiţional

Comerţul modern, din ce în ce mai apreciat faţă de comerţul tradiţional

Comerţul modern, din ce în ce mai apreciat faţă de comerţul tradiţional
Sursa foto: comert modern
02 Mar 2009   •   15:30

Comerţul modern a acoperit în 2008 41% din valoarea bunurilor de larg consum tranzacţionate la nivel naţional, faţă de 38% în 2007, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Cea mai spectaculoasă creştere au înregistrat-o hipermarketurile de la aproape 15% în 2007 la 18% în 2008. Dintre retaileri s-a evidenţiat Real, deşi Kaufland ocupă, în continuare primul loc datorită inaugurării altor magazine.
Peste 50% din familiile din România au mers la hipermarketuri pentru a face cumpărăturile zilnice. Românii au cumpărat mai des şi cu 25% mai mult faţă de 2007.
În ceea ce priveşte Capitala, aici comerţul modern este responsabil pentru 71% din valoarea bunurilor de larg consum.
Hipermarketurile au o cotă de piaţă de 42%, în creştere de la 39% anul trecut. Mai mult de 90% dintre gospodăriile din Bucureşti au cumpărat măcar o dată din magazin în 2008.
Nici importanţa supermarketurilor pentru gospodăriile bucureştene nu a scăzut, având o cotă de piaţă de 21%.
Grupul GfK ocupă numărul 4 mondial în clasamentul companiilor de cercetare de piaţă. Activităţile sale au trei divizii: Custom Research, Retail and Technology şi Media. Mai mult de 10.000 de persoane lucrează pentru GfK, grup care are 115 subsidiare în 100 de ţări.
Antena3.ro

×
Parteneri
Se apropie ciclonul! ANM: ”Atenție! Vor fi fenomene intense"
x close