Antena 3 CNN Economic Biz News Proiect fără PRECEDENT. O linie feroviară, lungă de 100 de km, se construieşte la 30 de metri adâncime. Proiectul, terminat în 2018

Proiect fără PRECEDENT. O linie feroviară, lungă de 100 de km, se construieşte la 30 de metri adâncime. Proiectul, terminat în 2018

Proiect fără PRECEDENT. O linie feroviară, lungă de 100 de km, se construieşte la 30 de metri adâncime. Proiectul, terminat în 2018
de O.P.    |    08 Oct 2014   •   07:03

 Cel mai mare şantier din Europa se află... în subteran, la vreo 30 de metri sub străzile Londrei. Aici se construieşte o nouă linie feroviară care va traversa oraşul de la vest la est, pe o distanţă de peste o sută de kilometri.  Lucrările au ajuns la jumătate şi urmează să se încheie în 2018.

Cei mai mulţi dintre pietonii de pe străzile Londrei nici nu bănuiesc că, la câteva zeci de metri sub ei, se desfăşoară lucrări de o amploare fără precedent. Viitoarea linie feroviară va lega aeroportul Heathrow şi oraşul Reading, de la periferia de vest a capitalei, de două localităţi din est. Pe mai bine de 40 de kilometri, trenurile vor circula în subteran. Jumătate din gări au prins, deja, contur.

Proiectul va costa, în total, aproape 20 de miliarde de euro şi reprezintă o adevărată performanţă inginerească. Tunelul este săpat de opt uriaşe maşini, adevărate uzine mobile lungi de 150 de metri. Cu toate dimensiunile lor impresionante, constructorii nu-şi pot permite nicio abatere de la traseul proiectat.

Când linia, botezată Crossrail, va fi deschisă pentru circulaţie, se estimează că 200 de milioane de călători o vor folosi în fiecare an.

×
Parteneri
Noua fabrică din România care se deschide după Paște
x close