Antena 3 CNN Economic Biz News Retailerii, oficial în criză. Vânzările la bunuri de consum îndelungat au scăzut cu 30%

Retailerii, oficial în criză. Vânzările la bunuri de consum îndelungat au scăzut cu 30%

Retailerii, oficial în criză. Vânzările la bunuri de consum îndelungat au scăzut cu 30%
Sursa foto: retailer
15 Apr 2009   •   20:51

Retailerii au intrat oficial în criză. Cu toate reducerile din ultima vreme, vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut în primul trimestru cu până la 30%. E o scădere majoră, după ce anul trecut România a fost motorul Europei la vânzări.

Adio electronice, electrocasnice, laptopuri sau mobilă nouă. În ultimele trei luni, românii n-au mai dat năvală în magazine. Consecinţa imediată: scăderi majore pentru retaileri.

Aceştia au încercat să reducă din pierderi cu ajutorul reducerilor. Succesul n-a fost însă pe măsură.


Specialiştii spun că, acum, ?companiile trebuie să facă eforturi susţinute să treacă de primul semestru, să reziste presiunilor din piaţă şi în al doilea semestru şi în final să reuşească să intre puţin afectaţi, dar nu dărâmaţi în 2010 şi vor rezista?.

Deşi oficial nu vorbesc prea mult despre asta, retailerii au renunţat la planurile de extindere şi se gândesc că vor ajunge să închidă magazine. Totuşi, există şi retaileri care vor profita. Principalii beneficiari ai crizei, sunt magazinele de tip discounter, cum este PLUS. Discounterii comercializează produse la preţuri foarte mici.

Un lucru e cert: deşi retailerii se bat în oferte promoţionale, românii nu mai consumă la fel de mult şi sunt mai atenţi la preţul produselor.

Anul trecut, cifra de afaceri a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată a fost de 2 miliarde şi jumătate de euro.

Observator

×
Parteneri
Judeţul în care a fost instalat primul limitator inteligent de viteză
x close