Românii şi-au transferat în altă reţea peste 150.000 de numere de telefon

21 Oct 2009   •   18:05
Românii şi-au transferat în altă reţea peste 150.000 de numere de telefon Romanii si-au portat in primul an peste 150.000 de numere de telefon

Pentru că din 21 octombrie 2008 românilor li s-a pus la dispoziţie serviciul de portare a numerelor de telefon, care permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-şi păstreze numărul atunci când îşi schimbă furnizorul, primul an de portabilitate din România este sărbătorit cu 157.000 de numere de telefon. Lider la portarea din ultima perioadă este telefonia mobilă, iar în topul preferinţelor abonaţilor se află Cosmote şi este urmată de telefonia fixă, în cadrul căreia se află momentan în top compania UPC, conform unui comunicat de presă al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), remis către Antena3.ro

În medie, peste 13.000 de utilizatori îşi păstrează numărul de telefon atunci când îşi schimbă furnizorul de telefonie. Din numărul total de 157.041 de portări realizate până în acest moment, 67%, adică 105.745 sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce pe segmentul telefoniei fixe s-au portat 51.291 de numere.

Apoi, cinci operatori de telefonie mobilă au primit clienţi prin portare, respectiv Cosmote, cu 38.024 de clienţi, Vodafone, cu 37.653, Orange, cu un număr de 28.154 de clienţi, RCS&RDS, cu 1.379 şi Telemobil, cu 535. Cele 34.900 de numere care au fost portate în reţelele de telefonie mobilă de la ultima raportare, care a avut loc pe 30 iunie 2009, până în prezent au fost aproximativ egal împărţite între Cosmote, care a câştigat 11.920 de noi utilizatori, Vodafone, 11.300 şi Orange, 10.832 de clienţi. RCS&RDS şi-a dublat numărul de clienţi câştigaţi prin portare din alte reţele şi a ajuns până la 1.379, în timp ce Telemobil a mai câştigat 121 de noi abonaţi şi a ajuns la 535.

Datele statistice din comunicatul ANCOM arată că se portează mai frecvent abonaţii pe bază de abonament decât abonaţii pe bază de cartelă preplătită. Astfel, din numărul total de utilizatori de telefonie mobilă care s-au portat, 75% erau abonaţi postpaid şi 25% erau abonaţi prepaid.

Din numărul total de 51.291 de numere de telefonie fixă portate în acest prim an de existenţă a portabilităţii, 44% au fost portate către reţeaua UPC Romania, cu 22.582 de clienţi şi a fost urmată în top de către RCS&RDS, cu 9.959 de clienţi şi de Vodafone, cu 8.847.

Cele mai multe numere de telefonie fixă au fost portate în Bucureşti, adică 13.077, apoi în judeţul Cluj, unde au avut loc 4.067 de portări, Prahova, 3.170 şi Timiş, cu 2.724 de numere portate.

Din cei peste 157.000 de utilizatori care au optat pentru portarea numărului, 1.395 de utilizatori de telefonie mobilă şi 361 de utilizatori de telefonie fixă şi-au portat numărul de mai multe ori, iar din totalul numerelor portate, aproximativ 800 au fost reveniri la furnizorul iniţial.

În ultimele trei luni au fost portate şi primele cinci numere de tipul 0800, care reprezintă numerele cu acces gratuit pentru apelant, iar patru dintre acestea au fost portate în reţeaua Romtelecom şi unul către New Com Telecomunicaţii.
Numărul maxim de portări pe care un furnizor donor poate să îl proceseze zilnic a fost crescut la 700 pentru numerele de telefonie mobilă şi la 450 pentru cele de telefonie fixă. Nu au mai existat depăşiri ale acestor limite, dar, dacă numărul de cereri va depăşi în continuare capacităţile de procesare setate, acestea vor fi mărite din nou.

Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să îşi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900, iar portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii, respectiv fix-fix, mobil-mobil.

Paula Safta, Antena3.ro

Parteneri
x close