Antena 3 CNN Economic Biz News Simbol distinct pentru produsele româneşti, soluţia producătorilor pentru încurajarea consumului

Simbol distinct pentru produsele româneşti, soluţia producătorilor pentru încurajarea consumului

Simbol distinct pentru produsele româneşti, soluţia producătorilor pentru încurajarea consumului
Sursa foto: alimente
03 Mar 2009   •   11:58

Popularizarea tradiţiei şi a reţetei, identificarea produselor româneşti printr-un simbol distinct, scăderea taxei pe valoarea adăugată sau un ambalaj atrăgător sunt doar câteva dintre soluţiile propuse de întreprinzători pentru încurajarea consumului de produse româneşti, potrivit Evenimentul Zilei.


Potrivit preşedintelui Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară şi acţionar al companiei Angst, Sorin Minea, citat de cotidian, produsele româneşti sunt concurate de cele din Comunitatea Europeană, care sunt mai ieftine.


Minea spune că produsele noastre sunt mai scumpe din cauza cheltuielilor cu taxele şi impozitele plătite statului.


"Avem cea mai mare taxă pe valoarea adăugată din Comunitatea Europeană, unde media TVA este de 5%.

De exemplu, Marea Britanie are TVA zero", spune preşedintele Romalimenta.


Agricultura va trebui susţinută de Guvern, prin măsuri asemănătoare cu cele luate în industria turismului sau constructoare de maşini.


?Construcţiile au beneficiat de reducerea TVA, turismul de tichete de vacanţă, iar Dacia de ajutor de la stat. Pentru agricultură nu s-a făcut nimic?, spune reprezentantul Romalimenta.


Pentru a încuraja consumul de produse româneşti, ar trebui să scadă preţul, iar calitatea să crească, spune Minea.


Totodată, reprezentantul Federaţiei Patronale a declarat că "pe piaţă există o bogăţie de produse, dar nimeni nu ştie care dintre acestea sunt produse româneşti".


Etichetă unică şi reţete tradiţionale


În acest sens, Sorin Minea propune identificarea acestora printr-un semn distinct sau o etichetă unică pentru toate produsele româneşti.


De asemenea, popularizarea bunurilor fabricate în ţara noastră trebuie făcută punându-se accentul pe reţetele tradiţionale după care sunt fabricate aceste produse.


Minea e de părere că o etichetă distinctă ar ajuta la distrugerea pieţei negre.

"Principalul adversar al produsului românesc este produsul românesc. Piaţa evazionistă este egală cu piaţa albă. O etichetă reală ar putea distruge piaţa neagră şi ar facilita controlul", spune preşedintele Romalimenta.


Antena3.ro

×
Subiecte în articol: alimente
Parteneri
Zboruri comerciale, bruiate de ruşi inclusiv în spaţiul aerian al României
x close