×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Ce a pățit ING, după tranzacțiile dublate din weekend

de 12 Oct 2018   •   09:19
Ce a pățit ING, după tranzacțiile dublate din weekend 8
Foto: pixabay.com

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat ING Bank cu 20.000 lei, după ce banca a recunoscut că tranzacţiile efectuate de un număr de 225.525 consumatori au fost dublate, precizează instituţia într-un comunicat postat pe pagina de Facebook. 

Potrivit ING, aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente. 

"Ca urmare a apariţiei în mass-media, în data de 8.10.2018, a unor informatii referitoare la faptul că, pentru o parte din clienţii ING Bank au fost dublate tranzacţiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile şi POS-urile altor bănci, echipa de control a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor s-a autosesizat, fiind astfel iniţiat un control operativ. În consecinţă, a fost solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operaţional care a afectat un număr de consumatori, clienţi ai băncii, în cursul zilei de 8.10.2018. În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaşte faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14:00, ING Bank a identificat dublarea tranzacţiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienţi ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susţine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectaţi, aproximativ 7.000 de clienţi care au iniţiat plăţi până la momentul remedierii, au fost afectaţi în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacţiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente", precizează ANPC. 

Amenda aplicată de ANPC are în vedere afectarea intereselor economice ale consumatorilor, fapt care încalcă prevederile Ordonanţei 21/1992 privind protecţia consumatorilor. 

În cursul zilei de luni, banca a informat, pe propria pagină de Facebook, că o parte dintre tranzacţiile realizate în weekend de clienţii ING au fost dublate, situaţia fiind cauzată de o eroare operaţională în care fişierele de tranzacţii au fost încărcate de două ori. 

ING Bank România a raportat în primul semestru un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 345 milioane lei, potrivit unui comunicat al băncii. 

Numărul clienţilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,2 milioane de clienţi activi. Numărul clienţilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o creştere de 23% într-un ritm mai alert decât cel general al clienţilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat în ultimul an a dus la un procent record de 60% de interacţiuni online cu clienţii care încasează salariul la ING. 

sati