Antena 3 Economic Conținut plătit Ce trebuie să știi despre autorizația de transport marfă?

Ce trebuie să știi despre autorizația de transport marfă?

de Georgiana Adam    |    22 Apr 2021   •   14:05
Ce trebuie să știi despre autorizația de transport marfă?

În cele ce urmează vom discuta pe scurt despre documentele care sunt necesare obținerii acestui tip de autorizație, precum și despre condițiile pe care compania ta trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi eligibilă din punct de vedere legal pentru emiterea unei astfel de autorizații.

Documente necesare

Pentru a putea desfășura activități de transport intern și internațional de marfă este necesar să îndeplinești unele condiții generale de licențiere, precum și câteva condiții specifice domeniului de transport marfă.

Mai precis, transportul de mărfuri în țările U.E. a fost reglementat de Regulamentul 1072/2009, iar transportul de mărfuri din România către țări din afara Uniunii Europene este reglementat de prevederile din OG 37/2011.

Așadar, dacă deții o companie de transport și oferi servicii de mărfuri în trafic intern sau internațional, trebuie să te asiguri că deții în primul rând o autorizație de transport marfă.

Menționăm că nu vom intra în detalii despre cum poți să înființezi o firmă de transport pentru că procedura nu e deloc complicată, fiind vorba despre un simplu SRL cu cod CAEN 4941.

Autorizația amintită mai sus se obține de la ARR, unde trebuie să depui un dosar care conține o serie de documente - pe care le vom enumera mai jos.

Este important să știi de la bun început că existența unei astfel de autorizații de transport marfă va fi dovedită printr-o copie conformă, care se eliberează tot de ARR și care trebuie să se afle mereu la bordul vehiculului sau vehiculelor care transportă marfa.

Documentele pe care trebuie să le incluzi în dosarul pentru ARR pentru obținerea unei autorizații de transport marfă în România sunt următoarele:

  • cerere de obținere a autorizației;

  • documentele companiei tale: certificat de înmatriculare pentru compania care solicită autorizația, documentul de înființare, statutul etc.;

  • documente care să certifice faptul că ai un sediu administrativ și că vehiculele sunt întreținute (e vorba de prezentarea unui contract service);

  • cazier judiciar, declarație pe proprie răspundere, plus documente care să arate capacitatea financiară a companiei;

  • cerficat de atestare profesională a managerului de transport, certificat de agreare eliberat de RAR, precum și o autorizație eliberată de CNCAN;

  • de asemenea, vei mai avea nevoie de un certificat ITP.

Așadar, acestea sunt actele de care ai nevoie, cu mențiunea că uneori regulamentele se pot modifica, așa că este bine să consulți și legislația oficială din domeniu.

Condiții de eligibilitate

De asemenea, pentru a obține acest tip de autorizație compania ta va trebui să îndeplinească câteva condiții esențiale, pe care le trecem în revistă în cele ce urmează:

  • să aibă sediu social pe teritoriul țării noastre;

  • să dețină minim un vehicul înmatriculat pe teritoriul țării noastre;

  • să aibă o persoană cu calificarea de manager în transporturi, care are un certificat profesional valabil și conform cu legislația în vigoare;

  • managerul de transport al companiei tale trebuie să poată face dovada că nu a fost condamnat niciodată la închisoare și că nu a fost sancționat niciodată pentru comiterea de fapte grave;

  • compania ta trebuie să dovedească faptul că are capital și rezervele cerute de legislația în vigoare.

În concluzie, acestea sunt principalele lucruri pe care trebuie să le știi despre autorizația de transport marfă.

Recomandarea noastră este să verfici mereu sursele oficiale și legislația în vigoare în momentul respectiv pentru că, în general, pot apărea modificări și este posibil să descoperi că unele acte nu mai sunt necesare sau că au fost introduse condiții noi de eligibilitate.

Nișa transportului de marfă este una foarte profitabilă, mai ales atunci când alegi să mizezi foarte mult pe construirea unei reputații bune și pe menținerea unei relații bune cu clienții, axată pe încredere și pe oferirea de servicii calitative.

Atunci când clienții tăi sunt mulțumiți de serviciile pe care le oferi, aceștia nu vor ezita să recomande serviciile pe care le oferi și altor persoane care au nevoie de același tip de servicii și astfel numărul clienților tăi va crește de la o lună la alta.

De asemenea, nu uita să îți dezvolți prezența online și să te asiguri că recenziile pe care le primești de la foștii clienți sunt pozitive. În era internetului, reputația ta e la un click distanță pentru orice persoană interesată de experiența pe care o oferi, așa că este foarte important să dedici timp construirii unei reputații impecabile atât în offline, cât și în online.

Îți dorim succes!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close