Trăim vremuri care sunt într-o continuă schimbare, iar regulile se modifică tot mai des. De exemplu, autoritățile din Turcia au decis să îi amendeze cu aproape 62 de euro pe călătorii care se grăbesc și se ridică de pe scaune înainte ca avionul să se oprească pe pistă, conform publicaţiei The Independent.
Turiştii nerăbdători să păşească pe pământul Turciei se vor confrunta de acum cu amenzi pentru că s-au ridicat de pe scaune în timp ce aeronava se află încă în mișcare. Jurnaliştii britanici de la The Independent au relatat că toţi pasagerii care vor fi prinși pe culoarul avionului înainte ca acesta să ajungă la terminal riscă amenzi de 61,95 de euro (n.r.: 52 de lire) autorităților din Turcia. Turkish Airlines se numără printre companiile aeriene din Turcia care au luat această nouă măsură.
Principalul motiv al acestei reglementări este de a elimina obiceiul multor călători de a se ridica imediat ce piloţii aduc la sol aeronavele, pentru că îşi doresc să ajungă în cel mai scurt timp la controlul pașapoartelor. În plus, există riscul dezechilibrării avionului. De asemenea, pot apărea conflicte la bord, întrucât pasagerii care rămân pe scaune riscă să devină irascibili, ceoarece cei grăbiţi blochează culoarul și îi împiedică să își ia bagajele de mână.
Oficialii de la Autoritatea Aviației Civile din Turcia au precizat că noua regulă impune călătorilor să rămână așezați chiar și după ce semnalul pentru centura de siguranță a fost dezactivat.
"Potrivit reglementării, companiile aeriene sunt obligate să le reamintească pasagerilor să îşi păstreze centurile de siguranță fixate în timpul și după aterizare până când avionul ajunge la poziția de parcare și să precizeze explicit că orice încălcare va fi raportată autorității de aviație și se va aplica o amendă", au transmis reprezentanţii din cadrul Autorităţii Aviației Civile din Turcia.
Turkish Airlines, transportatorul emblematic al țării, efectuează zboruri către 131 de țări, iar alte companii aeriene regionale, printre care se numără Emirates și Qatar Airways, iau în considerare implementarea regulii de a rămâne pe scaun până când avionul ajunge la terminal.
Compania Turkish Airlines este activă din 1993 în România, unde are proprii angajați, ca de altfel în toate celelalte state în care operează, inclusiv în Nepal.