Antena 3 CNN Externe Cauza tragediei aviatice din Coreea de Sud: A fost publicat raportul preliminar. Detaliul îngrijorător descoperit de experţi

Cauza tragediei aviatice din Coreea de Sud: A fost publicat raportul preliminar. Detaliul îngrijorător descoperit de experţi

Ioana Coman
1 minut de citit Publicat la 11:39 27 Ian 2025 Modificat la 13:13 27 Ian 2025
GettyImages-2191793581
179 de oameni au murit pe 29 decembrie 2024, după ce avionul Jeju Air 2216 s-a prăbușit în Coreea de Sud. Sursa foto: Getty Images

Un raport al guvernului sud-coreean, dat publicităţii luni, a confirmat prezenţa de pene şi de urme de sânge de pasăre în cele două motoare ale avionului companiei low-cost Jeju Air care s-a prăbuşit în decembrie

Pe 29 decembrie 2024, un Boeing 737-800 ce transporta din Bangkok 181 de pasageri aterizase pe burtă la Muan, cu câteva secunde înainte de a se zdrobi de un zid situat la capătul pistei şi de a lua foc. Doar doi membri ai echipajului au supravieţuit şi 179 de persoane au murit. Aceasta este cea mai gravă catastrofă aviatică din Coreea de Sud.

"Piloţii au identificat un grup de păsări" la apropierea de pistă şi "o cameră de securitate a filmat" aparatul "apropiindu-se de un grup de păsări în timpul zborului", informează raportul Ministerului pentru Amenajarea Teritoriului, Infrastructurii şi Transporturilor, potrivit AFP, preluată de Agerpres.

Cele două motoare recuperate la locul accidentului au fost inspectate şi urme de sânge, precum şi pene de păsări au fost găsite în fiecare dintre ele, potrivit documentului.

La mijlocul lui ianuarie, Institutul naţional de resurse biologice a confirmat pentru postul de televiziune MBN că a găsit "pene în cele două motoare" ale avionului, după ce analizase "17 eşantioane".

Unul dintre anchetatorii-şefi, Lee Seung-yeol, declarase de asemenea pentru presă, săptămâna precedentă, că au fost găsite pene "într-unul dintre motoare".

Raportul confirmă de asemenea că cele două cutii negre au încetat să funcţioneze cu patru minute înainte de catastrofă, fără a oferi alte explicaţii.

Comandantul cursei aviatice totaliza, potrivit aceleiaşi surse, peste 6.800 de ore de zbor, în timp ce copilotul avea 1.650 de ore de zbor. Ambii au murit în accident.

Autorităţile sud-coreene au anunţat miercurea trecută că vor modifica barierele din beton utilizate în şapte aeroporturi ale ţării, pentru a le înlocui cu "structuri uşoare din oţel", în scopul limitării riscului pe viitor.

×
x close