Cercetătorii au descoperit gena ce te ajută să trăieşti 100 de ani

16 Noi 2009   •   08:42
Cercetătorii au descoperit gena ce te ajută să trăieşti 100 de ani
 127
adn
O genă ce poate ajuta oamenii să trăiască 100 de ani a fost identificată de cercetători. Aceştia au studiat un grup de oameni cu o medie de vârstâ de 97 de ani şi au descoperit că toţi au moştenit o genă ce pare a împiedica îmbătrânirea celulelor.
Oamenii de ştiinţă au aflat că cele 87 de persoane studiate şi copiii lor au niveluri mai mari ale unei enzime numită ?telomerază?, cunoscută ca protectoare a ADN-ului contra degradării.

Echipa de la Colegiul de Medicină Albert Einstein College din New York aprecia că descoperirea ar putea ajuta la crearea de medicamente anti-îmbătrânire.
Telomeraza este cunoscută că protejează ADN de la a se ?răsfira? precum capetele de plastic ale şireturilor.

De fiecare dată când o celulă se divide, telomereza sa se scurtează şi celulele devin mai susceptibile să moară.
Prin impulsionarea telomerazei, oamenii de ştiinţă cred că ar putea, în cele din urmă, să împiedice celulele să moară şi să protejeze contra îmbătrânirii.