Antena 3 Externe Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută mașină din Europa, în iulie. Volkswagen Golf e depășit de modelul uzinei de la Pitești

Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută mașină din Europa, în iulie. Volkswagen Golf e depășit de modelul uzinei de la Pitești

de Alexandru Negrici    |    27 Aug 2021   •   18:01
Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută mașină din Europa, în iulie. Volkswagen Golf e depășit de modelul uzinei de la Pitești
Sursa foto: Getty

În clasamentul vânzărilor din iulie, Dacia Sandero a obținut primul loc pentru prima dată de la lansarea sa în 2008.

Datorită noii generații de mașini, modelul a înregistrat câștiguri semnificative în Germania (+ 15%), România (+ 24%) și conduce în clasamentul din Franța și Spania.

Volumul Sandero a scăzut cu doar 2% față de iulie 2019, în timp ce alți lideri precum Volkswagen Golf, Volkswagen Polo, Dacia Duster, Toyota Corolla, Volkswagen Tiguan, Opel / Vauxhall Corsa, Skoda Octavia, Peugeot 208, Mercedes A-Class și Renault Clio, au înregistrat scăderi între 17% și 52%.

Luna trecută au existat, de asemenea, performanțe puternice în segmentul SUV, deoarece atât Hyundai Tucson, cât și Ford Puma au intrat în top 10. 

Datele JATO arată că SUV-urile au înregistrat cea mai mare cotă de piață lunară din Europa în luna iulie, cu 46,1%. Deși volumul înmatriculărilor a scăzut cu 15%, aceste vehicule au câștigat cote de piață în detrimentul scăderilor mai mari înregistrate de mașinile tradiționale (-28%) și mașinile sport (-37%).

Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics, a comentat: „În ciuda eforturilor guvernelor naționale de a spori încrederea consumatorilor, impactul pandemiei este încă resimțit de industrie”.

În timp ce volumul de construcție a crescut în Norvegia, Croația, Grecia, Letonia, România, Estonia, Irlanda și Lituania, acest lucru a reprezentat doar 8% din totalul înregistrărilor în cursul lunii.

Spre deosebire de tendința generală, consumatorii din Europa au continuat să cumpere mai multe vehicule cu emisii reduse. 

În iulie au fost înmatriculate 160.646 vehicule BEV și PHEV, reprezentând aproape 17% din numărul total de înmatriculări. Aceasta este a doua cea mai mare cotă de piață lunară după iunie 2021 și a treia cea mai mare din Europa - BEV-urile au reprezentat 47% din totalul respectiv.

Munoz a adăugat: „Consumatorii continuă să răspundă pozitiv la ofertele și stimulentele atașate vehiculelor electrice care au făcut aceste vehicule mult mai competitive în ceea ce privește prețurile lor. Dar, în ciuda faptului că au devenit din ce în ce mai populare, absorbția consumatorilor nu a fost suficientă pentru a compensa scăderile mari înregistrate de mașinile diesel.” 

Datele JATO indică faptul că între iulie 2019 și iulie 2020, cota de piață pentru vehiculele diesel a scăzut cu puțin peste 2 procente, în timp ce cota lor de piață a scăzut cu aproape 8 procente între iulie 2020 și iulie 2021. În aceeași perioadă, cota de piață pentru vehiculele electrice a crescut cu aceleași procente pierdute de vehiculele diesel.

Cota de piață pentru mașinile pe benzină a scăzut constant de la 63,4% în iulie 2019 la 59,8% în iulie 2020 și la 59% luna trecută. 

Munoz a continuat: „Începem să vedem impactul campaniilor care favorizează vehiculele electrice pe piață, totuși industria nu face încă suficient pentru a permite vehiculelor electrice să absoarbă pierderile suferite de modelele cu propulsie tradițională.” 

În timp ce înregistrările de motorină au scăzut cu 166.000 de unități noi între iulie 2020 și iulie 2021 și aproape 207.000 între iulie 2019 și iulie 2021, vehiculele electrice au câștigat doar 49.000 de unități între iulie 2020 și iulie 2021 și 125.000 de unități între iulie 2019 și iulie 2021.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close