Antena 3 CNN Externe Manevre fără precedent pentru recuperarea navei Costa Concordia. Costul operaţiunii: peste 300 de milioane de dolari

Manevre fără precedent pentru recuperarea navei Costa Concordia. Costul operaţiunii: peste 300 de milioane de dolari

Manevre fără precedent pentru recuperarea navei Costa Concordia. Costul operaţiunii: peste 300 de milioane de dolari
Sursa foto: Foto: Agerpres/AP
07 Sep 2013   •   19:23

Manevră fără precedent pentru recuperarea pachebotului Costa Concordia, naufragiat în apropiere de Italia. Sute de muncitori, americani şi italieni, lucrează intens pentru a aduce nava în poziţie verticală.

Proiectul, estimat la 300 de milioane de dolari, a început în urmă cu un an, însă este departe de final, din cauza terenului extrem de dificil unde se afl nava.

La aproape 2 ani de la naufragiu, pachebotul Costa Concordia nu a fost încă ridicat de pe stâncile unde a eşuat, în largul insulei italiene Giglio.

În cadrul unei operaţiuni comune italo-americană, specialiştii fac pregătirile pentru o manevră fără precedent în lume, singura care ar putea duce la recuperarea epavei de o sută de mii de tone.

"Pe partea dinspre mal veţi vedea mai multe turnuri roşii care susţin burta navei. Pe partea dinspre larg, pe acele cutii mari numite bordaje, puteţi vedea maşinării hidraulice care vor trage afară nava", arătat NICHOLAS SLOANE, un expert recuperare nave.

În jurul epavei a fost construit un brâu de utilaje hidraulice, care va susţine nava pentru a putea fi adusă în poziţie verticală. Nu mai puţin de şase platforme au fost construite sub epavă pentru a-i susţine greutatea. Operaţiunea de recuperare a Costei Concordia durează de mai bine de un an şi a costat până acum 300 de milioane de dolari. Iar misiunea e departe de final.

Terenul extrem de dificil unde s-a proptit nava constituie una dintre cele mai mari provocări întâmpinate de muncitori.

Echipa de experţi va primi aprobarea autorităţilor italiene abia la finalul acestei luni pentru a putea aduce la verticală pachebotul. Însă aceasta este doar prima etapă din proiect. Dacă aceasta va avea succes, inginerii vor trebui să găsească o cale să scoată nava din apă.

32 de oameni şi-au pierdut viaţa şi alţi patru mii de pasageri, printre care şi 56 de români, au fost evacuaţi în urma naufragiului Costei Concordia. Principalul vinovat de tragedie este considerat căpitanul Francesco Schettino, care este cercetat pentru omucidere multiplă din culpă, abandonul navei şi daune provocate mediului.



×
Subiecte în articol: Costa Concordia Francesco Schettino
Parteneri
România, sub asaltul valului de praf saharian
x close