O navă de marfă care a luat foc la începutul acestei luni în Oceanul Pacific s-a scufundat, a declarat administratorul acesteia. Nava Morning Midas, care a fost abandonată când a luat foc, transporta aproximativ 3.000 de vehicule, dintre care aproximativ 800 erau mașini electrice, potrivit Live Mint.
Vehiculele electrice conțin baterii litiu-ion, care sunt în general sigure, dar se pot supraîncălzi și aprinde dacă sunt deteriorate.
Compania de transport maritim a declarat că nava de marfă s-a scufundat pe 23 iunie. Într-o declarație, Zodiac Maritime a mai spus că daunele cauzate de incendiu au fost agravate de vremea grea, iar ulterior apa a intrat în interiorul navei, provocând scufundarea acesteia.
„Daunele provocate de incendiu, agravate de vremea rea și de pătrunderea ulterioară a apei, au cauzat scufundarea navei Morning Midas în jurul orei 16.35, fusul orar local (UTC -9), la 23 iunie, în ape cu o adâncime de aproximativ 5.000 de metri și la 360 de mile marine de uscat”, a afirmat administratorul în declarația sa.
Ce s-a întâmplat cu Morning Midas?
Nava de marfă Morning Midas a luat foc pe 3 iunie în apele din largul lanțului de insule Aleutian din Alaska. Echipajul navei a abandonat-o după ce nu a reușit să controleze incendiul.
Un nor mare de fum a fost văzut inițial la pupa navei, provenind de pe puntea încărcată cu vehicule electrice, au arătat fotografiile partajate de Paza de Coastă a SUA, după care Zodiac Maritime a dat o confirmare într-o declarație.
„Autoritățile relevante au fost notificate și lucrăm îndeaproape cu echipele de intervenție de urgență, un remorcher fiind desfășurat pentru a sprijini operațiunile de salvare și de stingere a incendiilor”, se arată într-o declarație.
La bordul navei se aflau 22 de persoane, care au fost toate în siguranță. Echipajul a fost evacuat pe o barcă de salvare înainte de a fi salvat de o altă navă privată.
Paza de Coastă a SUA a trimis echipaje aeriene la Adak și o navă în zonă.
Morning Midas, de 183 metri, un transportator de mașini și camioane, a fost construit în 2006 și navighează sub pavilion liberian.
Mașinile au părăsit Yantai, China, pe 26 mai, potrivit site-ului industrial marinetraffic.com. Acestea erau expediate către Lazaro Cardenas, un port important din Pacific, în Mexic.