Antena 3 CNN Externe Piersicile de la Fukushima, vândute într-un magazin de lux din Londra. Doritorii plătesc 30 de dolari pentru o bucată

Piersicile de la Fukushima, vândute într-un magazin de lux din Londra. Doritorii plătesc 30 de dolari pentru o bucată

piersici fukushima vandute magazin lux londra profimedia
Piersicile de la Fukushima, vândute la 30 de euro bucata într-un magazin de lux din Londra. Foto: Profimedia
de Laura Dinu    |    12 Sep 2024   •   07:00

Fructele cultivate în regiunea japoneză afectată de dezastrul nuclear din 2011 au ajuns pe rafturile unui magazin de lux din Londra. Anunțul a fost făcut de compania japoneză Tokyo Electric Power Company (Tepco), ce administrează centrala nucleară de la Fukushima.

În timp ce se desfășoară o operațiune complexă de extragere a unor mostre de resturi radioactive din reactoarele centralei afectate de dezastrul din 2011, piersicile din regiunea Fukushima sunt acum disponibile în magazinul Harrods, scrie agi.it.

Se încearcă extragerea unei mici cantități de deșeuri radioactive

Operațiunea pilot de extragere a unei mici cantități din cele 880 de tone de resturi radioactive din interiorul reactoarelor a început cu ajutorul unei sonde echipate cu un braț robotic. Scopul este analiza acestor mostre pentru a decide următorii pași în gestionarea deșeurilor radioactive. Inițial programată pentru 22 august, operațiunea a fost amânată din cauza unor defecțiuni tehnice.

Trei piersici la 80 de lire sterline

În paralel, ca parte a unui efort de reabilitare a imaginii produselor din Fukushima, Tepco a anunțat un parteneriat cu Harrods pentru vânzarea piersicilor produse în această regiune. Scopul este de a reduce îngrijorările piețelor internaționale cu privire la siguranța produselor din Fukushima. Un set de trei piersici mari și suculente costă 80 de lire sterline (aproximativ 95 de dolari).

Fukushima era cunoscută drept ”regatul fructelor”

Este pentru prima dată când aceste fructe sunt vândute într-un magazin european, în afara evenimentelor temporare. Înainte de dezastrul nuclear, Fukushima era cunoscută drept un „regat al fructelor”, însă după accident, vânzările au scăzut din cauza temerilor legate de potențialele riscuri pentru sănătate, chiar dacă fermele din afara zonei de risc nu au fost afectate de radiații.

Fructele sunt testate înainte de a fi trimise spre export

Tepco a organizat deja campanii în Thailanda și Statele Unite pentru a promova produsele din Fukushima, inclusiv fructe de mare, orez și alte produse agricole. Toate aceste produse, înainte de a fi trimise spre export, sunt supuse unor verificări stricte pentru a se asigura că nu prezintă urme de radiații.

×
Subiecte în articol: Londra magazin Harrods piersici Fuckushima
Parteneri
x close