
Microsoft își imaginează un viitor în care agenții (AI) ai diferitelor companii vor putea colabora între ei și vor avea o memorie mai bună a interacțiunilor anterioare – a declarat directorul tehnic al companiei, Kevin Scott, duminică, înainte de conferința anuală a dezvoltatorilor software organizată de companie, scrie Economic Times.
Conferința Build, desfășurată la Seattle începând cu 19 mai, este așteptată să aducă noi instrumente dedicate dezvoltatorilor care construiesc sisteme AI.
Vorbind din sediul central Microsoft din Redmond, Washington, Scott a explicat că obiectivul companiei este de a accelera adoptarea unor standarde comune în industrie, care să permită agenților AI – sisteme capabile să îndeplinească sarcini specifice, precum remedierea unui bug de software – să colaboreze indiferent de cine i-a creat.
Viitorul acestei rețele de agenți poate fi modelat de imaginația ta
Microsoft sprijină în acest sens un protocol open-source numit Model Context Protocol (MCP), lansat de Anthropic, o companie susținută de Google. Scott consideră că MCP ar putea da naștere unei rețele de „agenți” interconectați – o veritabilă „agentie web” – similară cu modul în care protocoalele de tip hypertext au permis dezvoltarea internetului în anii ’90.
„Cu alte cuvinte, viitorul acestei rețele de agenți poate fi modelat de imaginația ta – și nu doar de un cerc limitat de companii care au intuit primele aceste nevoi”, a spus Scott.
Totodată, el a adăugat că Microsoft încearcă să ajute agenții AI să își îmbunătățească memoria, întrucât, până acum, „majoritatea sistemelor construite sunt încă foarte tranzacționale” – adică reacționează izolat la fiecare comandă, fără a reține contextul.
Îmbunătățirea memoriei acestor agenți implică însă costuri ridicate, deoarece necesită mai multă putere de procesare. Pentru a rezolva această problemă, Microsoft explorează o metodă numită structured retrieval augmentation – un sistem prin care agentul AI extrage și păstrează fragmente esențiale din fiecare etapă a conversației, creând un fel de „hartă” a subiectelor discutate.
„Este exact cum funcționează și creierul uman – nu reiei totul de la zero de fiecare dată când încerci să rezolvi o problemă”, a explicat Scott.