Antena 3 CNN International News Navele chinezești dispar de pe sistemele de monitorizare, cauzând îngrijorări în transportul maritim

Navele chinezești dispar de pe sistemele de monitorizare, cauzând îngrijorări în transportul maritim

Navele chinezești au început să dispară de pe sistemele de monitorizate. Este o cauză de îngrijorare în transportul maritim.

Navele chinezești dispar de pe sistemele de monitorizare, cauzând îngrijorări în transportul maritim
Sursa foto: Getty Images/ VCG
de Cerasela Stafie    |    25 Noi 2021   •   10:45

Spre sfârșitul lunii octombrie, analiștii au observat o scădere a traficului de transport maritim. Acest lucru a survenit în contextul în care China se pregătea să adopte o legislație care reglementează confidențialitatea datelor.

În general, companiile de date privind transportul pot să urmărească navele din întreaga lume. Acestea din urmă sunt echipate cu un sistem de identificare automată sau AIS.

Respectivul sistem permite ambarcațiunilor să transmită informații ca fi poziția, viteza, cursul și numele către stațiile care se află de-a lungul coastelor. Sunt folosite unde radio de înaltă frecvență, iar dacă o navă se află în raza de acțiune a acestor stații, informațiile pot fi trimise și prin satelit.

Totuși, acest lucru nu se întâmplă și în cazul Chinei, una dintre forțele comerțulul global. Potrivit datelor furnizorului global de date de transport maritim VesselsValue, în ultimele trei săptămâni, numărul navelor chinezești care trimit semnale a scăzut cu aproape 90%.

”În prezent, asistăm la o reducere la nivel de industrie a semnalelor AIS terestre în China”, a declarat Charlotte Cook, analist principal de comerț la VesselsValue.

China a negat acuzațiile. Ministerul Afacerilor Externe al Chinei a declarat pentru CNN Business că stațiile AIS de-a lungul coastelor chinezești sunt construite legal, în conformitate cu tratatele internaționale, „nu au fost închise” și „funcționează normal”.

Totodată, Ministerul chinez a mai precizat că platformele AIS disponibile public funcționează, de asemenea, normal.

Biroul de Informații al Consiliului de Stat, care funcționează ca birou de presă pentru Guvernul Chinei, a refuzat să comenteze cu privire la motivul pentru care furnizorii de transport maritim pierdeau accesul la date.

În schimb, analiștii sunt de părere că vina o poartă noua lege a Chinei privind protecția datelor cu caracter personal, care a intrat în vigoare la 1 noiembrie. Actul normativ adoptat de autorități le cere companiilor care prelucrează date să primească aprobare de la guvernul chinez înainte de transmite informații în afara teritoriul chinez. Este o regulă care reflectă teama Beijingului cu privire la posibilitatea ca astfel de date să ajungă la guvernele străine.

Această nouă lege nu include și datele transmise de nave. Cu toate acestea, informațiile ar putea fi reținute de furnizorii de date chinezi ca măsură de precauție, a explicat Anastassis Touros, liderul AIS la Marine Traffic, un important furnizor de informații de urmărire a navelor.

Alți experți din industrie au mai multe indicii despre influența legii. Cook a spus că are informații de la colegii din China, care i-au spus că unele transpondere AIS au fost scoase din stațiile situate de-a lungul coastelor chinezești la începutul lunii, la solicitarea autorităților de securitate națională. Au fost permise doar sistemene care au fost instalate de „părți calificate”.

Totuși, nu toate datele au dispărut: sateliții pot fi încă folosiți pentru a capta semnale de la nave. În schimb, Anastassis Touros a spus că informațiile colectate în spațiu nu sunt la fel de bune ca cele care pot fi adunate la sol, atunci când o navă este aproape de țărm.

„Avem nevoie de stații terestre pentru a avea o imagine mai bună, o imagine de mai bună calitate”, a adăugat el.

Îngrijorări în transportul maritim

În acest an, lanțurile de aprovizionare au fost supuse tensiunilor, pentru că porturile foarte aglomerate se luptă să țină pasul cu cererea de mărfuri care revine rapid. Odată cu apropierea sărbătorilor, lipsa informațiilor din China, țară care deține șase dintre cele zece cele mai aglomerat porturi de containere din lume, ar putea cauza și mai multe probleme industriei transportului maritim, care era deja tulbure.

Datele transmise de AIS sunt de bază pentru companiile de transport maritim. Astfel se pot urmări mișcările navelor și tendințele sezoniere. Tot așa, se poate îmbunătăți eficiența porturilor, explică Cook de la VesselsValue.

Ea a spus că lipsa datelor de la navele chineze „ar putea avea un impact semnificativ asupra vizibilității lanțului de aprovizionare oceanic în toată China”. Statul este unul dintre importatorii majori de cărbune și minereu de fier ai lumii, precum și un mare exportator de containere.

„Pe măsură ce ne apropiem de perioada Crăciunului, impactul asupra lanțurilor de aprovizionare va fi unul foarte mare, iar acesta este cel mai important element în acest moment”, a spus Georgios Hatzimanolis, strateg media pentru Traficul Marin. El se așteaptă ca lipsa datelor despre navele din China să aibă „un impact mare asupra lanțului de aprovizionare”, deoarece companiile pot pierde informații cruciale despre orele de andocare, descărcare și plecare a navelor.

”Lanțul global de aprovizionare este deja supus unui stres mare. Nu are nevoie de un alt factor pentru a face totul mai dificil”, a adăugat acesta. 

×
Parteneri
Primul sondaj după ce Firea a intrat în cursa pentru Primăria Capitalei
x close