Motivul genetic pentru care nu ești o persoană matinală

22 Ian 2019   •   20:54
Motivul genetic pentru care nu ești o persoană matinală 132
Foto: pixabay.com

După prima, a doua sau chiar a treia ceașcă de cafea dimineața  încă te simți letargic. Chiar și atunci când reușești să dormi opt ore pe noapte, mintea începe să-ți funcționeze cum trebuie pe la prânz, atingând cel mai bun moment seara. Vrei să știi de ce? Cel mai probabil nu ești o persoană matinală și datorită moștenirii genetice.

Potrivit unui studiu condus de o echipă de geneticieni de la Universitatea Leicester există o diferență între ADN-ul unei persoane matinale și cel al unei „păsări de noapte”.

Cercetarea a constat în analizarea a 80 de gene diferite în ce privește ritmurile circadiene a musculițelor de fructe. Acestea sunt ideale pentru astfel de teste datorită asemănărilor genetice cu oamenii.

Studiul, publicat în revista Frontiers of Neurology, a descoperit că musculițele de fructe se împart în două categorii genetice diferite: cele care ies din faza de pupă dimineața și cele care ies seara. Toate musculițele de fructe trebuie să depășească această fază pentru a atinge stadiul de adult, momentul ieșirii fiind controlat de ritmul circadian al acestora, potrivit Mental Floss.