Ministrul Economiei, Radu Miruţă, a afirmat marţi seară, în direct la Antena 3 CNN, că Romaero are o cabină de vopsit, "care este un business la care companiile stau efectiv la coadă", însă compania foloseşte hangarul ca depozit. El a mai susţinut că, în loc să folosim hangarele pentru a face mentenanţa aeronavelor, "permitem altor firme să vină cu propriii angajați și cu echipamentele lor".
"Există o lege care prevede că, în cazul companiilor strategice, statul român nu poate ceda mai mult de 49% din acțiuni. Din câte știu, cei de la Eurostar nu acceptă această formă de parteneriat, își doresc controlul complet, ceea ce, sincer, este de înțeles. Probabil că și eu aș vrea același lucru în locul lor. Așadar, aici vorbim de o limitare legală.
În al doilea rând, în jurul acestor avioane F-16 sunt atât de multe comenzi, încât este loc de business și pentru Aerostar, și pentru Romaero. Sunt mai multe comenzi decât poate gestiona fiecare dintre ele", a spus Miruţă.
El a afirmat că preocuparea statului a fost să falimenteze Romaero.
"Preocuparea statului român față de Romaero, în mod real, a fost să ducă această companie în faliment pentru că le sticleau ochii după hectare întregi de teren aflate lângă DN1.
Totuși, există acțiuni în desfășurare pentru a face Romaero capabilă să preia mai multe comenzi. De exemplu, doar un hangar a ajuns în mâinile unei persoane implicate în domeniul imobiliar, la care a ajuns acest hangar la un preț de trei ori mai mic decât cel real, și există deja un dosar penal în acest caz", a continuat el.
El a subliniat că Romaero poatee face lucrări de mentenanţă, însă noi permitem altora să le facă.
"Mai este și Hangarul 5, care dispune de o cabină de vopsit – un business căutat, la care companiile aeriene stau efectiv la coadă. Dacă schimbi desenul, ceva, trebuie să revopseşti. În loc să folosim hangarul pentru vopsit, noi l-am închiriat pentru depozitare.
Există, de asemenea, contracte de mentenanță care ar putea fi executate de Romaero, dar în loc să le facem noi, permitem altor firme să vină cu propriii angajați și cu echipamentele lor. Aceste aspecte se pot corecta", a subliniat Miruţă.
Totuşi, "Romaero stă ceva mai bine decât anul trecut".
"Romaero stă ceva mai bine acum decât anul trecut, dar ritmul în care se redresează este mult prea lent față de nivelul la care ar trebui să ajungă.
Ceea ce faceți este de mare ajutor (N.r. - faptul ca Radu Tudor militează pentru salvarea Romaero), pentru că statul român are dușmani în interior. Iar cu acești „dușmani” lupți prin explicații publice și prin sprijin real. Este o rezistență majoră în sistem – sunt foarte mulți oameni din interiorul statului care câștigă bani din influențarea deciziilor.
Pe oamenii ăia trebui să îi depăşeşc ca influenţă, dar nu e uşor pentru că sunt mulţi şi nu sunt ai nimănui. Astea sunt argumentele mele, ei ce argumente aduc? Că e suficient să avem un cartier rezidenţial la Băneasa în loc de o pistă de avion? Că e suficient să închiriem pentru evenimente, showuri aviatice, cinci hangare unde se poate face producţie şi mentenanţă? Nu există astfel de argumente pe care eu le pot accepta", a adăugat ministrul Economiei.