Antena 3 CNN Actualitate ANC propune decodarea gratuită a telefoanelor mobile

ANC propune decodarea gratuită a telefoanelor mobile

ANC propune decodarea gratuită a telefoanelor mobile
Sursa foto: Decodare gratuita pentru telefoanele mobile
20 Ian 2009   •   14:28

Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC) a iniţiat un proiect de decizie prin care îi obligă pe operatorii de telefonie mobilă să deblocheze gratuit terminalele codate în reţeaua proprie, astfel încât clienţii să aibă acces la orice altă reţea. Acest lucru este valabil doar după terminarea perioadei contractuale sau se poate realiza şi contra cost, în timpul derulării contractului, după cum arată un comunicat al ANC remis către Antena3.ro.
Conform proiectului supus dezbaterii publice de Autoritatea Naţională de Comunicaţii, furnizorii vor avea obligaţia de a asigura, la cererea utilizatorilor, deblocarea oricărui terminal achiziţionat împreună cu serviciile de comunicaţii şi codat pentru a funcţiona numai în reţeaua unui anumit furnizor.
ANC doreşte prin acest proiect ca utilizatorul român să poată profita de concurenţa de pe piaţa de comunicaţii şi să îşi poată lua cu el nu doar numărul, ci şi telefonul atunci când alege serviciile unui alt furnizor. Pentru asta, operatorii trebuie să asigure clientului deblocarea terminalului, astfel încât acesta să poată fi folosit în orice altă reţea.
?Decizia se referă la telefoanele mobile achiziţionate la ofertă, când primeşti un telefon gratuit dacă te abonezi la respectivul furnizor sau la telefoanele cu preţ foarte redus incluse într-o ofertă de abonament, pentru că în general, telefoanele cumpărate ?la liber? sau fără abonament, sunt decodate din fabricaţie?, a explicat pentru Antena3.ro Liviu Nistoran, preşedintele ANC.
Deblocarea se va face gratuit, doar dacă perioada minimă obligatorie de rămânere în reţea stabilită prin contract s-a terminat. Dacă utilizatorul cere însă deblocarea înainte de sfârşitul perioadei minime prevăzute în contract, furnizorul are obligaţia de a face deblocarea contra cost, dar numai în condiţiile în care obligaţiile pe care utilizatorul şi le- asumat prin contract au fost îndeplinite, respectiv achitarea unor diferenţe de preţ sau a unor penalităţi de reziliere.
?De exemplu, dacă un client cumpără un telefon mobil de 1 euro, cu abonament, dar preţul său real este de 80 de euro, decodarea înainte de terminarea contractului se va face contra cost, clientul plătind diferenţa dintre valoarea reală a telefonului si cea subvenţionată?, a adăugat Nistoran pentru Antena3.ro.
Furnizorul va avea deci obligaţia ca, înaintea încheierii contractelor de furnizare a serviciilor de comunicaţii electronice, să informeze utilizatorul cu privire la costurile care vor trebui suportate în situaţia deblocării terminalului înainte de împlinirea perioadei pentru care a fost încheiat contractul.
Această obligaţie va viza în principal telefoanele mobile, dar se aplică şi în cazul celorlalte terminale captive în reţelele de comunicaţii electronice, cum ar fi modemuri sau carduri de date.
Deblocarea, care la majoritatea telefoanelor mobile se face prin introducerea unui cod prin tastatura telefonului, ar trebui să se realizeze în maxim 5 zile lucrătoare de la înregistrarea unei cereri în acest sens.
Paula Safta, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: telefon mobil paula safta
Parteneri
Românii care vor fi obligați să își instaleze al doilea contor pentru energie
x close