Grupul
de Investigaţii Politice susţine că nu PSD, ci Traian Băsescu a
lansat reţeta comisioanelor de 10 la sută. Potrivit unor documente
prezentate de Mugur Ciuvică, o societate de stat, desprinsă din
CFR, a vândut locomotive unei firme germane, iar apoi a
încheiat un contract de comision pentru intermedierea acestei
afaceri cu un SRL românesc. Potrivit documentelor prezentate
de GIP, în mai 1999, Societatea de Administrare a Activelor
Feroviare, desprinsă din fosta SNCFR, a încheiat un contract
prin care a inchiriat şi apoi a vândut locomotive firmei
germane Karsdorfer. În paralel, societatea a încheiat un
contract de comision cu un o firmă din ţară, KOR Industrie SRL,
prin care se obliga să-i platească acesteia 10% din valoarea
contractului incheiat cu Karsdorfer.
Mugur
Ciuvică mai precizează că firma românească fusese
infiinţată cu doar două luni înainte de a semna acest
contract, iar după un an, a fost preluată de firma germană
Karsdorfer. Astfel, compania de stat a ajuns să plătească un
comision pentru afacerea cu Karsdorfer chiar firmei Karsdorfer.
Astfel, statul a pierdut 10 la sută din
valoarea contractului, iar firma germană a câştigat 10 la
sută, susţine Mugur Ciuvică.
GIP
îl mai acuză pe preşedintele Traian Băsescu, pe atunci
ministru al Tansporturilor, că a fost la curent cu mersul afacerii,
deoarece a numit directorul la Societatea de Administrare a
ActivelorFeroviare şi i-a aprobat deplasarile în Germania
pentru negocierile cu Karsdorfer. Ciuvică spune că în 2002,
Traian Băsescu a fost interpelat în parlament pe tema acestui
contract, dar a răspuns că nu ştie nimic.
Reprezentantul
societăţii KOR Industrie susţine că acuzaţiile lansate de Mugur
Ciuvică nu sunt adevărate şi a acceptat să ne ofere explicaţiile
necesare peste câteva zile. Conform documentelor prezentate de
preşedintele Grupului de Investigaţii Politice, societatea de stat
i-a vândut firmei germane 14 locomotive. Preţul stabilit
iniţial fusese de 600.000 de mărci germane-bucata.
Antena 3