Peste
un sfert dintre copiii cu vârste între 12 şi 15 ani au
vizionat un film porno, iar 72% au văzut un film de groază, relevă
un studiu făcut public la Consiliul Naţional al Audiovizualului.
Cercetarea realizată de Institutul Metro Media Transilvania arată
că, în mediul urban, băieţii de 12-15 ani, proveniţi din
familii cu un nivel ridicat de educaţie sau cu venituri ridicate,
?declară într-o mai mare măsură că au vizionat filme
porno. Faţă de 2004, se poate remarca o reducere a decalajului
fete-băieţi în privinţa vizionării de filme porno, dar şi
o diminuare a acestei practici la grupa de vârstă 9-11 ani?.
Vezi graficele studiului comandat de CNA
Conform
studiului, nivelul de educaţie ridicat al părinţilor nu limitează
o asemenea tendinţă, datele indicând o mai mare incidenţă a
vizionării de filme porno în gospodăriile unde unul dintre
părinţi are studii superioare.
Pe
de altă parte, ponderea copiilor care au vizionat un film de groază
a scăzut semnificativ în ultimii trei ani, de la 74% la 44%.
Televiziunea rămâne principalul suport, dar creşte ponderea
accesării calculatorului şi a internetului pentru vizionarea unor
asfel de filme.
Referitor
la publicitate, studiul indică faptul că unui copil din şase ani
i-a fost interzis cel puţin o dată să vizioneze o reclamă,
motivaţia fiind vârsta prea mică şi conţinutul negativ al
reclamei. Copiii consideră că reclamele cu conţinut negativ pentru
vârsta lor sunt cele care prezintă produse alcoolice (15%),
violenţă (9%) sau lucruri nepotrivite, urâte (4%).
Studiul
mai arată că părinţii apreciază semnalele de avertizare. Astfel,
aproximativ două treimi declară că nu îi lasă pe copii să
vizioneze emisiuni marcate cu semnele ?12? sau ?15?. La
nivelul grupei de vârstă 6-11 ani, ponderea bulinelor de
avertizare este mult mai mare (72%) decât la grupa de vârstă
12-15 ani (50%). Părinţii au afirmat în proporţie de 71% că
nu şi-ar lăsa copiii să vizioneze la televizor o emisiune sau un
film cu scene de violenţă, sex şi dialoguri obscene, în timp
ce numai 24% fie nu reacţionează la un asemenea conţinut, fie îşi
recunosc neputinţa în a interzice copiilor să îl
vizioneze.
Studiul
a fost realizat în perioada 8 - 30 septembrie, pe un eşantion
de 1.295 de copii şi de tot atâţia părinţi, având o
marjă de eroare de +/-2,8%.
Vedeţi aici studiul integral
Rompres