x close

CNADNR închide Centura de Nord a Capitalei

17 Aug 2016   •   21:00
CNADNR închide Centura de Nord a Capitalei

Traficul pe centura de nord a Capitalei va fi închis pentru două luni, conform unor surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Constructorul care modernizează tronsonul dintre Autostrada A 1 București-Pitești și Chitila va construi un pasaj suprateran peste un apeduct, scrie Jurnalul Național.

CNADNR nu a găsit o altă rezolvare decât închiderea şi deja este în discuţii cu Poliţia Rutieră pentru a redirecţiona întrega circulaţie a maşinilor mari spre Centura de Sud a Capitalei. Traficul uşor se va desfăşura prin bulevardele Iuliu Maniu și Uverturii.

Centura de Sud, supraaglomerată

Traficul infernal de pe Centura de Sud a Capitalei va avea dimensiuni catastrofale în următoarele luni, după ce Centura de Nord va fi blocată.  Firma care execută lucrările de modernizare pe tronsonul dintre Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti şi Chitila urmează să înceapă construcţia unui pasaj suprateran, iar lucrările ar urma să dureze două luni de zile. Asta teoretic pentru că având în vedere experienţa cu drumarii noştri nu putem fi siguri de nimic. Conform surselor, Compania de Drumuri a solicitat deja Poliției Rutiere aprobare pentru închiderea circulației pe Centura București Nord la Chiajna și va începe mai multe verificări pe traseu pentru a vedea ce soluții sunt pentru devierea circulației.

Dacă pentru traficul ușor rămâne varianta circulației pe bulevardele Iuliu Maniu și Uverturii, pentru transportatori este puțin probabil ca drumurile județene locale să poată prelua traficul și varianta de deviere va fi pe tronsonul de sud.

Transportatorii, cei mai afectaţi

Pe lângă şoferii care fac naveta zilnic spre Capitală, cei mai afectaţi vor fi transportatorii care vor pierde ore întregi în ambuteiaje. „Se va ajunge la un mare blocaj pentru transportul de persoane şi marfă. O să fie un haos. CNADNR a fost sfătuită de Poliţia Rutieră să se consulte şi cu noi, reprezentanţii transportatorilor, dar nu am primit nicio solicitare pentru discuţii", ne-a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Ne întrece melcul: 2 ani pentru 9 km

Modernizarea şoselei ocolitoare a  București pe tronsonul de nouă kilometri dintre Autostrada A 1 și Chitila a început în 2014. Asocierea Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL a câştigat contractul pentru executarea acestei lucrări la finalul anului 2011.Construcţia costă aproape 200 de milioane de lei, iar proiectul are termen de finalizare decembrie 2016. Potrivit datelor CNADNR, stadiul fizic de execuție în luna iulie era de 50 %.

Niciun kilometru nou în 2016

Centura ocolitoare a Bucureştiului are o lungime de 72 de kilometri şi este cea mai aglomerată şosea a României, cu o medie zilnică anuală de 150.000 de autovehicule. Proiectul privind transformarea ei într-o şosea cu profil de autostradă  are la activ mai multe amânări decât kilometri realizaţi. Nici în acest an nu va fi finalizat vreun kilometru nou de şosea, promisiunile celor de la CNADNR vizând primul trimestru al anului viitor, când se aşteptă terminarea lucrările la bucăţile lipsă din centura de nord. În ceea ce priveşte centura de sud, lucrările de extindere nu sunt începute.

Citeşte mai multe despre:

CNADNR
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati