Conflictul dintre producătorii de alimente şi reprezentanţii supermarketurilor din ţară durează deja de aproximativ trei săptămâni, după ce mai multe asociaţii de producători au acuzat marile lanţuri de magazine că aplică zeci de taxe, pentru a le permite să-şi vândă marfa. Producătorii spun că aceste taxe duc la creşterea nejustificată a preţurilor din rafturi.
Aproape fără excepţie, producătorii care vor să-şi vadă marfa pe rafturile unui supermarket plătesc o taxă de deschidere de magazin, de listare a produsului, o taxă de raft, pentru expunerea produselor în locuri preferenţiale (pe gondole sau în capăt de raft) sau o taxă de remodelare.
Mai mult, există şi taxele procentuale, printre care se numără: discountul pe factură, discountul de promoţie, bonusuri necondiţionate şi - ceea ce-i nemulţumeşte cel mai mult pe furniozori - bonusurile pe cifra de afaceri realizată.
Numărul acestor taxe şi cuantumul sumelor plătite diferă de la un supermarket la altul, în funcţie de tipul produselor şi de numărul acestora, de puterea de negociere a celui care încheie contractul, precum şi de perioada colaborării.
În total, cheltuielile pentru introducerea produselor în circuitul marilor magazine pot urca până la 40-60% din cifra de afaceri a furnizorilor.
Antena 3
Ştiri video recomandate