Antena 3 CNN Actualitate Cum îşi păcălesc hipermarketurile cumpărătorii: ţepele de promoţie

Cum îşi păcălesc hipermarketurile cumpărătorii: ţepele de promoţie

Cum îşi păcălesc hipermarketurile cumpărătorii: ţepele de promoţie
11 Mar 2008   •   22:15

Scandalul hipermarketurilor din România continuă, iar în vizor sunt tot preţurile. De data asta, capcana pe care hipermarketurile o întind cumpărătorilor este legată de promoţii. Nu de puţine ori se întâmplă ca la raft să fie afişat un preţ, iar la casă ? altul, mai mare. Viaţa dulce a hipermarketurilor nu va ţine însă la nesfârşit. Deputaţii Comisiei Economice cer declanşarea unei anchete parlamentare privind toate neregulile din marile lanţuri de magazine.

De la începutul anului, numai în Bucureşti 5.500 de cumpărători au reclamat la Protecţia Consumatorilor că au fost păcăliţi. Toţi s-au plâns de diferenţa dintre preţul afişat la raft şi cel pe care trebuie să-l plătească la casă.

Astfel de situaţii sunt întâlnite în aproape toate marile magazine din ţară. Gheorghe Ciubotaru, vicepreşedinte ANPC, susţine că ?de regulă sunt erori umane, pot acuza însă şi clienţii că au schimbat locul produsului sau eticheta?.

Amenzile pe care le plătesc acum hipermarketurile care îşi păcălesc astfel clienţii au crescut însă până la 60.000 de lei, pentru abateri repetate.

Există în România trei lanţuri de mari magazine de tip cash and carry incluse într-un program care să elimine diferenţele de preţuri dintre raft şi casă. Până la urmă, nu doar codurile de bare sunt problema, ci şi atitudinea angajaţilor.

Pe piaţă s-a lansat deja o campanie pentru a determina magazinele să respecte principiul: preţul afişat este preţul plătit. Programul urmăreşte o mai bună coordonare între departamentele de stabilire a preţurilor.

Observator

×
Parteneri
Stare de alertă în Cluj-Napoca, după ce o stradă principală s-a surpat
x close