De cealaltă parte, reprezentanţii primăriei susţin că pot aloca bani pentru un astfel de proiect, care vizează infrastructura capitalei. Investiţia este justificată, potrivit actului normativ, prin îmbunătăţirea legăturilor dintre centrul oraşului cu aeroporturile, asigurarea unui transport de calitate bună pentru rezidenţi, scăderea traficului rutier şi stimularea dezvoltării suburbiilor din zona de nord, asigurarea sprijinului necesar promovării zonelor rezidenţiale dintre aeroportul Băneasa şi Otopeni.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a plătit până acum doar un studiu de fezabilitate pentru linia de metrou Piaţa Victoriei - Aerportul Henri Coandă. Pe baza acestui document, Consiliul a aprobat investiţia de peste un miliard de euro.
Planul prevede realizarea unei linii subterane, care ar urma să aibă 19 staţii şi să fie gata pînă în 2014. Linia va fi operată cu 21 de trenuri cu câte şase vagoane şi va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Staţiile vor fi stabilite la Piaţa Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziţiei, Piaţa Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă Otopeni.
Antena 3
Ştiri video recomandate