În
2001, Guvernul a aprobat lucrarea de reabilitare a staţiei de cale
ferată Drobeta Turnu-Severin. Manuela Mitrea, deputat PSD Mehedinţi
în 2001, şi Miron Mitrea, ministru al Transporturilor la
vremea respectivă, cei care au turnat piatra de temelie la ceea ce
trebuia să fie cea mai modernă eurogară din România, au
abandonat proiectul. Însă unul dintre vicepreşedinţii CJ
Mehedinţi, social-democratul Adrian Duicu, spune că lucrarea va fi
dusă la capăt. Când? "În următorul mandat PSD".
Astfel,
dacă cei din Drobeta Turnu-Severin vor gară, trebuie să voteze
PSD. Aşa a procedat în perioada 2000-2004 şi Manuela Mitrea,
care a început atunci o adevărată campanie de construcţii în
judeţ, scrie Jurnalul Naţional. Pentru a fi sigură de alţi patru
ani în Parlamentul României, Manuela s-a implicat şi în
proiectul eurogării de lux. Însă, de peste cinci ani,
Severinul nu mai are gară. "Călătorii îndură
canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp,
executantul proiectului recurge la amânări peste amânări",
mai scrie Jurnalul Naţional.
Licitaţia
pentru atribuirea contractului de lucrări s-a organizat abia în
2004, după ce s-au găsit resursele de finanţare şi după ce s-a
aprobat studiul de fezabilitate, şi a fost câştigată de SC
BUILDING EXIM SRL din Mehedinţi. Jurnalul Naţional relatează că
executantul proiectului se ocupa mai mult de documentele necesare
suplimentării fondurilor şi prea puţin de lucrare, din cauza
modificărilor cotelor de fundare şi a lucrărilor de deviere a
reţelei de utilităţi. "După primele săpături au apărut pe
amplasament galerii vechi de canalizare despre care se susţinea că
n-a ştiut nimeni. A trebuit refăcut proiectul şi recalculat
costul", susţinea pe atunci patronul firmei, Tibi Giuca,
citează Jurnalul Naţional.
Conform
proiectului, clădirea nouă de călători, pasarela pietonală spre
oraş şi peronul la linia I, trebuiau finalizate în februarie
2006. "În momentul de faţă, lucrarea este abandonată.
Şi asta în ciuda faptului că, în cursul anului 2007,
ministrul Ludovic Orban a promis că va găsi finanţarea necesară
finalizării lucrării şi darea în folosinţă a acesteia",
spun jurnaliştii.
La
ora actuală, nimeni nu ştie când vor fi terminate lucrările,
iar obiectivul este catalogat o ruină de lux. Preşedintele
Consiliului Judeţean Mehedinţi, Marius Bălu (PD-L), susţine că
această gară nu-şi găseşte rostul şi nici nu trebuia să se
construiască aici. "Datorită scăderii drastice a numărului
de călători pe calea ferată, această investiţie nu-şi găseşte
rostul. Banii pentru acest proiect trebuiau investiţi în alt
proiect. A fost un proiect megaloman şi populist pentru Nicolicea şi
Mitrea", a declarat Marius Bălu.
De
cealaltă parte, Adrian Duicu susţine că "proiectul a fost
început pe timpul guvernării PSD şi se vede treaba că
actualul guvern nu este în stare să termine ce am început
noi. Dar poate că este mai bine. Îl vom finaliza noi când
vom ajunge la putere". În replică, al doilea
vicepreşedinte al CJ Mehedinţi, liberalul Liviu Mazilu, susţine că
va mai curge multă apă pe Dunăre până când acest
proiect va fi finalizat. "În scop electoral, Mitrea a
grăbit construcţia acestei eurogări, fără a ţine cont de
proiect. Mai mult, acesta a fost total greşit", a declarat
Mazilu.
Sursa foto: Jurnalul Naţional
Antena3.ro