Antena 3 CNN Actualitate Drobeta Turnu-Severin. Eurogara familiei Mitrea, lăsată în paragină

Drobeta Turnu-Severin. Eurogara familiei Mitrea, lăsată în paragină

Drobeta Turnu-Severin. Eurogara familiei Mitrea, lăsată în paragină
26 Aug 2008   •   12:32

În 2001, Guvernul a aprobat lucrarea de reabilitare a staţiei de cale ferată Drobeta Turnu-Severin. Manuela Mitrea, deputat PSD Mehedinţi în 2001, şi Miron Mitrea, ministru al Transporturilor la vremea respectivă, cei care au turnat piatra de temelie la ceea ce trebuia să fie cea mai modernă eurogară din România, au abandonat proiectul. Însă unul dintre vicepreşedinţii CJ Mehedinţi, social-democratul Adrian Duicu, spune că lucrarea va fi dusă la capăt. Când? "În următorul mandat PSD".

Astfel, dacă cei din Drobeta Turnu-Severin vor gară, trebuie să voteze PSD. Aşa a procedat în perioada 2000-2004 şi Manuela Mitrea, care a început atunci o adevărată campanie de construcţii în judeţ, scrie Jurnalul Naţional. Pentru a fi sigură de alţi patru ani în Parlamentul României, Manuela s-a implicat şi în proiectul eurogării de lux. Însă, de peste cinci ani, Severinul nu mai are gară. "Călătorii îndură canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp, executantul proiectului recurge la amânări peste amânări", mai scrie Jurnalul Naţional.

Licitaţia pentru atribuirea contractului de lucrări s-a organizat abia în 2004, după ce s-au găsit resursele de finanţare şi după ce s-a aprobat studiul de fezabilitate, şi a fost câştigată de SC BUILDING EXIM SRL din Mehedinţi. Jurnalul Naţional relatează că executantul proiectului se ocupa mai mult de documentele necesare suplimentării fondurilor şi prea puţin de lucrare, din cauza modificărilor cotelor de fundare şi a lucrărilor de deviere a reţelei de utilităţi. "După primele săpături au apărut pe amplasament galerii vechi de canalizare despre care se susţinea că n-a ştiut nimeni. A trebuit refăcut proiectul şi recalculat costul", susţinea pe atunci patronul firmei, Tibi Giuca, citează Jurnalul Naţional.

Conform proiectului, clădirea nouă de călători, pasarela pietonală spre oraş şi peronul la linia I, trebuiau finalizate în februarie 2006. "În momentul de faţă, lucrarea este abandonată. Şi asta în ciuda faptului că, în cursul anului 2007, ministrul Ludovic Orban a promis că va găsi finanţarea necesară finalizării lucrării şi darea în folosinţă a acesteia", spun jurnaliştii.

La ora actuală, nimeni nu ştie când vor fi terminate lucrările, iar obiectivul este catalogat o ruină de lux. Preşedintele Consiliului Judeţean Mehedinţi, Marius Bălu (PD-L), susţine că această gară nu-şi găseşte rostul şi nici nu trebuia să se construiască aici. "Datorită scăderii drastice a numărului de călători pe calea ferată, această investiţie nu-şi găseşte rostul. Banii pentru acest proiect trebuiau investiţi în alt proiect. A fost un proiect megaloman şi populist pentru Nicolicea şi Mitrea", a declarat Marius Bălu.

De cealaltă parte, Adrian Duicu susţine că "proiectul a fost început pe timpul guvernării PSD şi se vede treaba că actualul guvern nu este în stare să termine ce am început noi. Dar poate că este mai bine. Îl vom finaliza noi când vom ajunge la putere". În replică, al doilea vicepreşedinte al CJ Mehedinţi, liberalul Liviu Mazilu, susţine că va mai curge multă apă pe Dunăre până când acest proiect va fi finalizat. "În scop electoral, Mitrea a grăbit construcţia acestei eurogări, fără a ţine cont de proiect. Mai mult, acesta a fost total greşit", a declarat Mazilu.

Sursa foto: Jurnalul Naţional

Antena3.ro

×
Parteneri
Mărturia exclusivă a celui care l-a dus pe Prințul Paul în Malta
x close