Hipermarketurile, o maşinărie de marketing menită să golească buzunarele românilor

03 Mai 2008   •   12:55
Hipermarketurile, o maşinărie de marketing menită să golească buzunarele românilor
Hipermarketurile sunt o maşinărie de marketing menită să golească buzunarele românilor. De la taxele de intrare în magazin şi până la cele de raft aplicate producătorilor, hipermarketurile fac legea pe piaţa de retail. Marile lanţuri şi-au instituit un monopol. Producătorii români s-au hotărât: nu vor să mai plătească nenumăratele taxe impuse de marile magazine de retail.

Furnizorii, cei pe a căror marfă se bazează profitul marilor magazine, se plâng că sunt îngenuncheaţi de politicile de monopol impuse de hipermarketuri, acuzând că sunt nevoiţi să plătească taxe pentru privilegiul de a intra într-un hypermarket. Acestea sunt:
- taxa de listare
- taxa deschidere magazin
- taxa de remodelare
- taxa de servicii centralizate
- taxa de promovare la capăt de raft
- taxa de promovare revistă
- bonus trimestrial
- bonus anual necondiţionat
- bonus anual condiţionat
- taxa de protecţie stoc

Sumele pentru toate acestea pot varia între 10 şi 50% din preţul final al produsului. ?Această politică a hipermarketurilor influenţează în mod negativ preţul, cresc preţul extraordinar de mult şi nejustificat, prin politica de buget de marketing pe care aceste magazine o practică?, a declarat Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Sindicale din Industria Alimentară.

Din cauza acestor taxe, românii plătesc în hipermarketuri, cele mai mari preţuri din Europa pentru produsele alimentare. Iar lista dezamăgirilor nu se opreşte aici. În jurul hipermarketurilor, pe kilometri întregi, micul comerţ dă faliment.

?Aici mai vindem doar mărunţişuri pe care omul nu le mai cumpără din supermarket, chestii care-i trebuie omului pe moment, un suc, o pâine...? spune un patron de magazin de cartier.

Antena 3

x close