Antena 3 CNN Actualitate În aprilie 2029, un asteroid s-ar putea ciocni cu Terra

În aprilie 2029, un asteroid s-ar putea ciocni cu Terra

În  aprilie 2029, un asteroid s-ar putea ciocni cu Terra
Sursa foto: asteriod
14 Ian 2009   •   09:05

Un asteroid care ar putea lovi Pământul a fost descoperit de către astronomi. Orbita corpului astral, denumit Apophis după zeul egiptean al Răului şi al Distrugerii, se apropie periculos de mult de Terra.
Asteroidul a fost descoperit în luna decembrie a anului 2004, dar informaţia nu a fost făcută publică până în prezent, anunţă Evenimentul Zilei. Potrivit specialiştilor, în timpul următorului ciclu de rotație, în anul 2029, asteroidul ar putea să ne lovească planeta.
Momentul exact al coliziunii ar putea să fie în luna aprilie a anului 2029. Cercetătorii sunt de părere că asteroidul ar putea să cadă în oceanul Pacific, la 500 kilometri vest de Santa Monica.
Chiar dacă asteroidul ar ocoli Pământul în 2029, el ar reprezenta o amenintare numai şapte ani mai târziu, în 2036.
Deşi se cunoştea existenţa acestui asteroid încă din 2004, astronomii au ales să amâne anunţul. Tot în acel an a avut loc valul tsunami în Indonezia, iar comunitatea ştiinţifică a considerat omenirea prea înfricoşată la acea dată pentru alte ştiri de acest fel.
Cu o rază de aproximativ 270 metri și o masă de 2.1 x 10 milioane de tone, Apophis este cel mai mare corp extraterestru care ar putea să treacă atât de aproape de Pământ sau chiar să-l lovească.
Începând din 2004, astronomii cercetează asteroidul şi caută modalităţi de deviere a cestuia.

Subiecte în articol: Terra