Antena 3 CNN Actualitate Locale Pilot de curse austriac, lăsat fără permis în România. A fost prins cu 230 km/h la volanul unui Ferrari pe A1 și a dat în judecată Poliția română

Pilot de curse austriac, lăsat fără permis în România. A fost prins cu 230 km/h la volanul unui Ferrari pe A1 și a dat în judecată Poliția română

Un pilot austriac a fost lăsat fără permis, în iulie 2022, după ce a fost prins cu viteza de 230 km/h, în judeţul Timiş.

Pilot de curse austriac, lăsat fără permis în România. A fost prins cu 230 km/h la volanul unui Ferrari pe A1 și a dat în judecată Poliția română
Sursa foto: Facebook | Kovacs Valer
de Ştefan Petrică    |    28 Noi 2022   •   12:50

Acesta a dat în judecată Poliţia, cerând anularea sancţiunii. 

În luna iulie a acestui an, polițistul Valer Kovacs anunţa pe pagina sa de Facebook că un austriac care circula cu un Ferrari pe autostrada A1, sensul de mers Lujoj - Deva, a fost prins în apropierea localităţii Margina din judeţul Timiş conducând cu viteza de 230 km/h. 

„Ieri am întâlnit prin luneta radarului un pilot de curse din  Austria cu un Ferrari ce dezvolta 700cp și se deplasa cu 230km/h. Un om obișnuit cu viteze astronomice. Din păcate legea este lege pentru toată lumea, indiferent de meserie sau situație. I-am explicat pericolele la care se expune, a înțeles mesajul meu și l-am rugat pe viitor să nu mai confunde autostrada cu circuitul de curse. La final ne-am oferit o strângere de mână în semn de respect reciproc. Așa cum v-am promis, voi face câte o poză cu fiecare dintre voi, care doriți acest lucru indiferent de situație. Protejați viața”, a scris polițistul pe Facebook la acea vreme.

. POLIȚISTUL, RADARU' ȘI CAMPIONUL ...

Publicată de Kovacs Valer pe Marţi, 26 iulie 2022

Chiar dacă ”a înțeles mesajul” transmis de polițistul care l-a lăsat fără permis, austriacul a deschis proces cerând anularea procesului-verbal de contravenție.

Pilotul de curse austriac, a reclamat că procesul verbal  a fost întocmit cu încălcarea dispozițiilor art. 6 par. 3 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului, cu indicarea greșită a locului unde a fost încheiat, necuprinzând codul numeric personal (mai precis numărul de identificare fiscală), descrierea faptei contravenționale fiind sumară și necuprinzând ambele instanțe competente teritorial să judece plângerea contravențională", a reclamat austriacul prin avocat. 

În plus, pilotul cu Ferrari a mai reclamat că ”deși este cetățean austriac și nu cunoaște limba română, a fost sancționat contravențional cu încălcarea dreptului de a fi informat, într-o limbă pe care să o înțeleagă, asupra naturii și cauzei acuzației aduse împotriva sa”.

”Semnarea procesului-verbal redactat într-o limbă pe care nu o înțelege, fără să fie informat de către un interpret asupra naturii acuzației constituie un motiv de nelegalitate a procesului-verbal care atrage sancțiunea nulității absolute, fiind adusă atingere dreptului la apărare, dreptului la un proces echitabil, respectiv principiului egalității de arme”, a mai precizat acesta, prin avocat.

Judecătoria Făget a menţinut sanţiunea aplicată austriacului, arătând că „neaducerea la cunoștința persoanei sancționate, într-o limbă pe care să o cunoască, a faptei imputate, nu poate determina prin ea însăși nulitatea absolută a procesului-verbal, urmând a fi avute în vedere consecințele concrete, reale produse în fiecare caz”.

Referitor la cuantumul sancțiunii, judecătorul a punctate faptul că sancțiunea este corectă pentru că „fapta de a circula cu viteza de 230 km/h pe un sector de drum cu viteza maximă legal admisă de 130 km/h, prezintă o periculozitate".

×
Subiecte în articol: pilot curse România Viena
Parteneri
Ce indice de corecție trebuie să ai pentru a avea o pensie mai mare
x close