Antena 3 CNN Actualitate Locale Războiul chiftelelor. Clujul se judecă cu Iaşiul pentru denumirea unui produs de succes

Războiul chiftelelor. Clujul se judecă cu Iaşiul pentru denumirea unui produs de succes

Chiftelele de vită au devenit obiect de dispută între o firmă din Cluj-Napoca și una din Iaşi. Ardelenii au cerut moldovenilor să-și schimbe numele unui produs, pe motiv că i-ar face concurență neloială. 

Războiul chiftelelor. Clujul se judecă cu Iaşiul pentru denumirea unui produs de succes
Sursa foto: Pixabay
de Dana Musceleanu    |    04 Oct 2022   •   14:53

Burger Shack SRL, firmă înregistrată în 2017 în Bistrița, și-a deschis în 2018 un local intitulat „Meat Up” în apropierea grădinii botanice din Cluj-Napoca, având un meniu bazat în principal pe burgeri. În 2019, firma clujeană a înregistrat denumirea „Meat Up” drept marcă națională pentru servicii de furnizare de alimente și băuturi, și cazare temporară.

De cealaltă parte, Concept Andrex Copou SRL, înregistrată tot în 2017, deține în Iaşi restaurantul „Meat Up – Steak House”, ce oferă un meniu format din startere, supe, salate, paste, grătar, pizza și burgeri.

Prin acțiunea depusă la Tribunalul Iaşi, societatea bistrițeană a cerut emiterea unei ordonanțe președințiale prin care ieșenii să înceteze imediat orice formă de utilizare a mărcii „Meat Up”, inclusiv publicitatea online.

„Marca ,«Meat Up» constituie brandul societăţii, un brand cunoscut pe piaţa de profil din Cluj Napoca şi nu numai, brandul fiind concretizat sub forma unui restaurant amplasat în inima oraşului Cluj Napoca şi care se bucură de un renume deosebit, raportat la nivelul ridicat al serviciilor şi mai ales al produselor furnizate”, se menționează în acțiunea ardelenilor.

Prin folosirea de către o altă societate a aceleiași denumiri, eforturile ardelenilor de a-și promova activitatea sunt afectate, susţin aceştia. Ei au mai arătat că au cerut în martie restaurantului ieșean să renunțe la folosirea denumirii „Meat Up” dar fără niciun efect. Acest lucru ar reprezenta, în aprecierea ardelenilor, o formă de concurență neloială care le deturnează clienţii şi le scade cota de piaţă.

Judecătorii nu cred că este un motiv serios de dispută

Conform legii, ordonanța președințială este o procedură specială prin care se pot dispune măsuri vremelnice cu aplicabilitate imediată, pentru păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere sau prevenirea unei pagube iminente. Fondul problemei nu este judecat, acesta urmând să se soluționeze ulterior.

Magistrații Tribunalului ieșean nu au reușit să găsească în plângerea ardelenilor argumente concrete privind paguba suferită. Ei au constatat în primul rând că ardelenii se promovează prin calitatea ridicată a burgerilor. De cealaltă parte, ieșenii se promovează mai ales prin carnea de vită preparată la grătar. E drept, vând și burgeri, produs similar cu cel al ardelenilor, care reprezintă însă un produs comun, comercializat de numeroase alte localuri.

În interpretarea judecătorilor ieșeni, marca înregistrată de ardeleni vizează o activitate strict locală, neputându-se vorbi de o concurență neloială. La rândul lor, ieșenii își vând marfa tot local. Activitatea celor două firme nu se suprapune astfel în niciun fel.

Prin urmare, acțiunea ardelenilor a fost respinsă, dar aceştia mai au posibilitatea apelului. 

Sursa: Ziarul de Iaşi

×
Subiecte în articol: Cluj Iași
Parteneri
O dronă militară s-ar fi prăbuşit în apropiere de Brăila
x close